برای انتخاب همسر به چه نکاتی توجه کنیم ؟

شباهت‌های زن و مرد در ازدواج

الو دکترتوصیه می کند برای بهترین انتخاب همسر موارد زیر را جدی بگیرید.

علاقههایتان شبیه هم باشد

هرچه زن و مرد در زمینههای بیشتری علایق مشترکی داشته باشند، زندگی برایشان شیرینتر میشود. علاقه مشترک به کار علاقه مشترک به نوع تفریح و معاشرت و علاقه مشترک به هر چیز دیگر باعث نزدیکی بیشتر و آسان شدن انتخابها میشود و تنش و فشار را در زندگی مشترک کاهش میدهد. حتما شما زن و شوهرهایی را سراغ دارید که به خاطر نداشتن علاقه مشترک به سفر رفتن در هر تعطیلات جنجال و غوغا به پا میکنند. یکی دلش میخواهد در خانه بنشیند، آرامش محیط امن خانه را تجربه کند و دیر از خواب بیدار شود و دیگری میخواهد به سفر برود و هیجانهای مسافرت، جاده، مکانهای جدید و نظیر اینها را تجربه کند. در نتیجه اوقات فراغت تبدیل میشود به اوقات کسالت.

در مورد اعتقادات مذهبی شبیه باشید

بهتر است زن و مرد درباره بیشتر ارزشها وحدت نظر داشته باشند. اگر زن یا شوهر یکیشان به شدت به مسائل مذهبی و معنوی علاقهمند و دیگری بیعلاقه باشد اختلاف زیادی بین آنها بروز خواهد کرد.

 توافق در مورد مسوولیتها

لازم است زن و مرد درباره وظایف و مسوولیتهای یکدیگر توافق داشته باشند. مثلا اگر یکی کار کردن زن در خانه را به کار کردن در بیرون ارجح میداند، نظر دیگری هم همین باشد. اگر مثلا زن به کمک کردن مرد در امور منزل تاکید زیادی دارد، نظر مرد هم همین باشد وگرنه اختلاف زیادی بین آنها ایجاد خواهد شد.

 سعی کنید یک اندازه باهوش باشید

اگر زن و شوهر حدودا به یک اندازه باهوش باشند (البته منظور از هوش میزان تحصیلات نیست) رابطه همسری با گرفتاریهای کمتری روبهرو میشود. هرآنچه آنها بتوانند مسائل را به شکل مشابهی ببینند و تجربه کنند و محرکهایی که دریافت میکنند بیشتر شبیه هم باشند راحتتر ارتباط برقرار میکنند و هم دیگر را میفهمند. منظور از هوش صرفا قدرت حل مسائل ریاضی نیست بلکه منظور توانایی درک شرایط و آرای دیگران و آنچه در محیط اطراف اتفاق میافتد است که به آن هوش هیجانی گفته میشود.

 به یک میزان صمیمیت وگرمی در زندگی داشته باشید

بهتر است زن و مرد از نظر میزان سردی، گرمی، صمیمیت یا ایجاد فاصله با دیگری و به اصطلاح به جوش و خون گرم بودن نیز شبیه به هم باشند. حتما شما زوجهایی را دیدهاید که یکی بسیار گرم و صمیمی و دیگری مثل فریزر سرد و یخ بوده است و البته حتما متوجه شدهاید چقدر با هم ناهماهنگ‌‌اند.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ