چگونه با همسر آینده‌تان حرف بزنید؟

اولین قرار ملاقات دو نفره، که درآن هرطرف باید دیگری را محک بزند، بسیار مهم است. اما به‌طور معمول چنین جلساتی نتیجه دلخواه را رقم نمی‌زند چراکه خجالت، شرم، حیا و نبود مهارت کافی در گفت‌و‌گوی هدفمند کار برقراری ارتباط را مشکل می‌کند.

احتمالا قبل از اولین ملاقات با خواستگارتان با او صحبت کردهاید، حتی در حد چند کلمه، اما اولین قرار ملاقات دو نفره، که درآن هرطرف باید دیگری را محک بزند، بسیار مهم است. اما بهطور معمول چنین جلساتی نتیجه دلخواه را رقم نمیزند چراکه خجالت، شرم، حیا و نبود مهارت کافی در گفتوگوی هدفمند کار برقراری ارتباط را مشکل میکند. اینها چند توصیه برای آن استکه در این ملاقات به نتیجه مناسب از گفتوگوی خود برسید است.

1. صادق باشید، خودتان باشید

هیچکس، مطلقا هیچکس، افراد دروغگو را دوست ندارد. مطمئن باشید هر دروغی که بگویید بعدا یقه شما را خواهد گرفت. سعی کنید راحت باشید. مطمئن باشید که انسانی هستید که میتوانید یک طرف یک دیالوگ موثر و سودمند باشید. به سوالاتی که از شما پرسیده میشود با صداقت جواب دهید. اگر راحت باشید و صادقانه صحبت کنید طرف شما هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اگر برای وقت خودتان ارزش قائل هستید راست بگویید، اگر راست نگویید طرف مقابل باید زمان زیادی بگذارد تا شما را بشناسد.

 2. خط مستقیم از سوال

طبیعی است با کسی که نمیشناسید فقط در مورد وضع آب و هوا و موضوعهای معمولی حرف بزنید، اما اینکار به معنای وقت هدردادن است. پس خجالت را کنار بگذارید و سوالات خودتان را طرح کنید. سعی کنید سوالاتی بپرسید که به شما در شناختن طرف مقابل کمک کند، مثلاً از او بپرسید: چقدر کارتان را دوست دارید؟ در زمان فراغت چه کاری میکنید؟ مهمترین فردی که روی شما تاثیر میگذارد چه کسی است؟ زندگی مشترک ایدهآل از نظر شما چگونه است؟

درضمن یادتان باشد که هرکدام از این سوالات میتواند سوالات دیگری را رقم بزند برای همین سعی کنید هوشمندانه در مسیری از سوالات حرکت کنید که شما را از مباحث اصلی دور نکند.

3. پرهیز کنید

سعی کنید مسیر راحتی برای صحبت خودتان انتخاب کنید، یعنی مثلا از موضوعاتی که میتواند تنشزا باشد از جمله مسائل سیاسی پرهیز کنید. اگر هم احساس میکنید که سوالات یا پاسخهای شما طرف مقابل را معذب کند در صحبتکردن خود تجدیدنظر کنید. به هرحال موضوعات چالش برانگیز را برای ملاقاتهای بعدی (اگر وجود داشت!) بگذارید.

4- بگذارید طرف مقابلتان هوشش را به کار گیرد

سعی نکنید خیلی طولانی و کامل با ذکر تمام جزئیات به سوالات جواب دهید.

بگذارید طرف شما در جوابهای شما به دنبال شناختن شما باشد و خلاقیت خود را به کار بیاندازید. در ضمن یادتان باشد که آقایان همیشه از خانمهای پرحرف، هراس دارند، پس کاری نکنید که در اولین ملاقات احساس کنند که شما جزو این گروه هستید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ