مریم معصومی و فعالیت به عنوان سفیر سندرم داون

پانته آ توتونپیان
مریم معصومی،بازیگر 31 ساله سینما، تاتر و تلوزیون، از دغدغه هایشان به عنوان سفیر کودکان مبتلا به سندرم داون در برنامه ی دورهمی صحبت کرد.

مریم معصومی،که دانش آموخته ی علوم سیاسی و روابط بین المللی است، در گفتگویی که در برنامه ی دورهمی با مهران مدیری انجام داد،از فعالیت هایش در حمایت از بچه های مبتلا به سندرم داون صحبت کرد.

این بازیگر جوان و موفق در صحبت هایش گفت: مدت ها دغدغه ام بوده که برای یکسری از بچه هایی که کمی مظلوم واقع شده اند،بتوانم کمکی بکنم و مدت ها فکر کردم که چه بچه هایی نیاز بیشتری به کمک دارند.تا اینکه در یک نمایشگاه،بنام نمایشگاه 21 با بچه های سندرم داون آشنا شدم و متوجه شدم که چقدر این کودکان شیرین و دوست داشتنی هستند.در حال حاضر حدود 5 ماه است که سفیر سلامت این کودکان هستم.

مریم معصومی در ادامه درباره کودکان سندرم داون گفت:

این بچه ها واقعا شیرین،جذاب و دوست داشتنی هستند.کودکان مبتلا به سندرم داون هیچ نقابی ندارند و خود واقعی شان هستند.

وی در ادامه توضیحاتی کوتاه در مورد بیماری سندرم داون ارائه کرد و گفت:

کسانی که این مشکل را دارند، یک کروموزوم اضافی دارند. او گفت یک انسان عادی ۴۶ کروموزوم دارند اما کسانی که به سندروم داون مبتلا هستند ۴۷ کروموزم دارند.و این افراد به خاطر همین یک کروموزم با انسان های عادی دارای تفاوت هستند. با آموزش هایی که از سنین پایین و در کودکی می توان به این کودکان داد،می توان استعدادهای این کودکان را شکوفا کرد.

مریم معصومی از فعالیت هایش در مراکز حمایتی از این کودکان صحبت کرد و گفت که در برخی از این مراکز که به صورت غیرانتفاعی و با کمک خیرین اداره می شود،کمک های آموزشی و حمایتی منحصر به فردی برای کودکان مبتلا به سندرم داون داده می شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فرشاد

فرشاد

1397-01-05 - 20:33 پاسخ

با سلام خدمت خانوم معصومی میخاستم بگم اگه واقعا حامی این بچه ها هستین ، به یکی از این فرشته ها توی شهر زلزله زده سرپلذهاب که منزلش کاملا تخریب شده سر بزنید اگه خاستین با من تماس بگیرین فقط لطفا کارمندهای بهزیستی رو نفرستین که غر بزنن 09370465175

محمد

محمد

1396-03-08 - 21:29 پاسخ

متن نظر میخوام حرفم را به مریم معصومی برسانید مریم جان سلام خواهش میکنم توی یک برنامه اسم من را بیاوری. من طرفدار پرفاقرص توم ازطرف مبینا بلالی