پسر می خواهید یا دختر ؟ انتخاب کنید

mousavi
روش پیشرفته انتخاب جنین انسان در کشور...

شبکه خبر: روش پیشرفته انتخاب جنین انسان در کشور راه اندازی شد. “بیماران مبتلا به سرطان، قبل از شیمی درمانی می توانند با این روش تخمک یا اسپرم خود را تا مدت ها زنده نگه دارند تا در آینده صاحب فرزند شوند.

رئیس انجمن علمی باروری و ناباروری ایران، دکتر محمدعلی خلیلی، گفت: در این روش، با کمک دستگاه، از ابتدای مراحل تشکیل جنین در آزمایشگاه، فیلم برداری دقیق انجام می شود و متخصصان جنین شناس بهترین جنین را انتخاب و به رحم مادر انتقال می دهند تا باروری موفق حاصل شود.

وی با بیان اینکه امکان حفظ تخمک زنان و اسپرم مردانی که دچار سرطان شده اند در ایران وجود دارد، افزود: یکی از روش های حفظ باروری در کشور، انجماد و نگهداری تخمک و اسپرم است؛ به گونه ای که بیماران مبتلا به سرطان، قبل از اقدام به شیمی درمانی، می توانند با این روش تخمک و یا اسپرم خود را تا مدت ها زنده نگه دارند و بتوانند در آینده، صاحب فرزند شوند.

به گفته رئیس انجمن تخصصی باروری و ناباروری ایران، روش انجماد تخمک و اسپرم در شهرهای تهران، یزد و اصفهان صورت می گیرد.

خلیلی، با بیان اینکه طبق بررسی ها در کشور، حدود 10 درصد زوج ها، نابارور هستند، گفت: بررسی های پژوهشگران در استان های مختلف نشان می دهد در استان کرمان 13 درصد، هرمزگان 13 درصد، سیستان و بلوچستان 12 درصد ، خوزستان 9 درصد ، تهران 5/7 و استان فارس 7 درصد زوج ها نابارور هستند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ