زیاده‌روی در مصرف الکل و ضعف جنسی

ضعف جنسی ثانویه که در اواخر سال‌های 40 یا اوایل سال‌های 50 ظاهر می‌شود، بیش از هر عامل دیگری در رابطه‌ی مستقیم با مصرف الکل به وجود می‌آید.

مصرف زیاد غذا با مشروبات توسط مرد سالمند،‌ تمایل به سرکوب تنشهای جنسی او دارد، ‌به همان گونه که موجب کاهش ظرفیت احساس و کسب موفقیت در سایر زمینه‌ها می‌گردد. بسیاری از مردان گزارش داده اند که در اثر پرخوری، ‌شدت تمرکز حسی آن‌ها کاهش یافته، به طوری که بعضی وقت‌ها بی هوش نیز شده‌اند. ولی به هر حال سرکوب شدن تمایلات جنسی، ماهیت گذرا دارد، ‌مگر این که الگوهای تغذیه فرد بسیار زیاد و ثابت باشند.

در سندرم «زیاده‌روی در خوردن»، استعمال الکل از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. چرا که مردان هر گروه سنی، برای اولین بار، زمانی نعوظ آلت خود را از دست می دهند،‌که الکل مصرف کرده باشند. ضعف جنسی ثانویه که در اواخر سال‌های 40 یا اوایل سال‌های 50 ظاهر می‌شود، بیش از هر عامل دیگری در رابطه‌ی مستقیم با مصرف الکل به وجود می‌آید. زمانی که در اثر مصرف الکل، مرد توانایی نعوظ یا حفظ آن را از دست می‌دهد، ‌اغلب در زمینه‌ی توانایی جنسی، نگرانی های بسیاری از خود نشان می‌دهد، ولی به ندرت اتفاق می‌افتد که این ناتوانی را با علت مستقیم آن مربوط بداند.

مصرف زیاد الکل توسط مرد سالمند،‌ نه فقط تنش جنسی او را کاهش می‌دهد، ‌بلکه اغلب بار غیرمستقیم و اضافی دیگری را که عبارت از نگرانی برای انجام عمل جنسی است،‌ بر دوش او می‌گذارد. این شخص در رویارویی با این معضل روانی،‌ به طور نسبی و یا به طور کامل از داشتن رابطه‌ی جنسی با همسرش امتناع می‌ورزد. در اغلب موارد،‌ راه حل او برای گریز از نگرانی‌های نعوظی خود این است که به دنبال یک زن ناآشنا و ناآگاه به بی‌کفایتی جنسی خودش بگردد. اگر همزمان با اولین رویارویی جنسی با زن جدید از مصرف الکل زیاد دست بکشد، احتمالاً راه حل او کارساز خواهد بود.

مرد الکلی واقعی به مرور تضعیف فیزیکی و ذهنی خود، تنش‌های جنسی را به راحتی از دست می‌دهد.

منبع (کتاب احساسات و پاسخ های جنسی انسان)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ