علت ، عوارض و درمان بزرگی سینه

ریداکشن ماموپلاستی و لیفت

الو دکتر می گوید : شکایت از بزرگی سینه یا افتادگی آن، یکی از شایعترین علل مراجعه به جراحان زیبایی است. باید توجه داشت این مقاله به نحوی ساده تصمیمگیری در این موارد را توضیح میدهد. اگرچه نکات جزئی در این مورد فراوان است؛ اما باید توجه داشت اکثر بیمارانی که از بزرگی سینه شکایت دارند، دچار افتادگی سینه هم هستند؛ اما ممکن است فردی که دچار افتادگی سینه باشد، بزرگی سینه هم داشته باشد یا برعکس، بهعلت تحلیل رفتن و از دست دادن بافت سینه دچار افتادگی شده باشد که درمانهای متفاوتی دارد. به عمل کوچک کردن سینه‌ها ریداکشن مامو پلاستی گفته می‌شود. به عمل بالا کشیدن سینه افتاده، لیفت سینه یا ماموپکسی گفته می‌شود.  به بزرگی سینه هیپرتروفی سینه ماکروماستی گفته می‌شود.

عوارض بزرگی سینه

عوارض بزرگی سینه می‌تواند باعث مشکلات فراوانی مانند درد گردن، درد شانه و پشت، احساس خواب‌رفتگی در دست‌ها، ایجاد شیار و لک روی شانه‌ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه‌ای به‌خصوص در تابستان، محدودکردن فعالیت‌های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، کاهش اعتماد به نفس و گوشه‌گیر شدن و کاهش فعالیت‌ها و روابط اجتماعی (به خصوص در جوانان) و مشکل در یافتن لباس‌های مناسب شود. به همین علت است که مطالعات متعدد نشان داده عمل کوچک‌کردن سینه به شکل موثری این علائم و دردها را کاهش داده و باعث بهبود اعتماد به نفس و روابط اجتماعی فرد می‌شود و به همین علل، جراحی بسیار موفق بوده و رضایتمندی بیمارانی که به درستی انتخاب شده باشند بالاست.

علت بزرگی سینه را می‌توان اینگونه برشمرد

بارداری : در بسیاری از خانم‌ها تاثیر زیادی در بزرگی سینه‌ها دارد.

چاقی : بسیاری از افراد چاق دچار بزرگی سینه‌ها می‌شوند.

یائسگی : بعضی از خانم‌ها در نزدیکی یائسگی دچار بزرگی تدریجی سینه و افزایش مقدار چربی آن می‌شوند.

مصرف داروهای هورمونی : مصرف استروژن و پروژسترون و قرص‌های ضدبارداری می‌تواند باعث افزایش سایز سینه شود.

بزرگی سینه در نوجوانان : این نوع بزرگی که در نوجوانی رخ می‌دهد، معمولا همراه با چاقی نیست و علت آن، حساس‌بودن بافت سینه به هورمون‌های جنسی است. بزرگی سینه باعث خجالت، گوشه‌گیری و کاهش فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی نوجوان می‌شود. نکته مهم آن است که در این نوع بزرگی سینه احتمال عود پس از عمل وجود دارد.

ژنتیک : در مورد نقش عوامل ژنتیک در بزرگی سینه بحث و اختلاف نظر زیادی وجود دارد. به‌طور کل در افرادی که برای شکایت بزرگی سینه مراجعه می‌کنند، تنها درمان موثر استفاده از جراحی است و روش‌های درمان دارویی یا موثر نبوده یا به علت ایجاد عوارض مختلف توصیه نمی‌شوند. برای عمل کوچک‌کردن سینه از برش‌های متعدد و متفاوتی استفاده می‌شود که هر قدر میزان بزرگ بودن بیشتر باشد، باید برش وسیع‌تری هم داده شود.

درمان بزرگی سینه

باید در مورد لیپوساکشن سینه هم در اینجا این توضیح را داد که در بیمارانی که دچار بزرگی سینه بدون افتادگی قابل توجه هستند، در صورتی‌که بافت سینه عمدتا از چربی تشکیل شده باشد، نه بافت  غددی، می‌توان از لیپوساکشن به تنهایی استفاده کرد. بنابراین در خانم‌های جوان که بافت سینه عمدتا غددی است، لیپوساکشن کاربرد ندارد؛ اما در خانم‌های نزدیک سن یائسگی و بعد از آن در بسیاری از موارد کاربرد دارد. در عین حال امروزه در بسیاری از عمل‌های کوچک‌کردن سینه برای کوچک‌کردن و فرم دادن قسمت خارجی سینه (به سمت زیر بغل) و در ناحیه چین زیر سینه‌ای از ساکشن ضمن عمل استفاده می‌شود.

منبع : alodoctor.com

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ