۷ غذایی که باعث سرطان سینه می‌شود

مهرناز زاوه
آیا می‌دانستید غذاهای مشخصی هستند که باعث ابتلای فرد به سرطان سینه می‌شوند؟

نیها چتوروردی- آیا می‌دانستید غذاهای مشخصی هستند که باعث ابتلای فرد به سرطان سینه می‌شوند؟ در دهه اول قرن بیست و یکم تحقیقات گسترده در زمینه غذاهایی که باعث سرطان می‌شوند، دستاوردهایی داشته است. در اینجا به هفت غذا که ممکن است در ایجاد سرطان سینه نقش داشته باشند، اشاره می‌شود.

۱.الکل

بر اساس یافته‌های انجمن سرطان امریکا، مصرف بالای الکل اولین عامل خوراکی است که باعث بروز سرطان سینه می‌شود.
از زنانی که سابقه ابتلا به سرطان سینه در خانواده‌یشان وجود دارد خواسته می‌شود که از نوشیدنی‌های الکلی دوری کنند و بیش از یک‌ نوشیدنی در هفته مصرف نکنند. نوشیدن مقدار زیادی الکل، می‌تواند هر هفته شیوع سرطان سینه را افزایش دهد.

۲.کافئین


مصرف بیش از اندازه کافئین مانند قهوه همیشه منجر به سرطان سینه نمی‌شود، اما می‌تواند باعث ایجاد توده های خوش‌خیم در سینه شود که توده‌های فیبروسیستی نام دارد.

۳.چربی


مصرف غداهای با چربی بالا می‌تواند منجر به چاقی مفرط شود که با ازدیاد سرطان‌ها همراه است. دلیل این امر این است که زیاد شدن وزن، هورمون‌های محافظت کننده مانند استروژن را ویران می‌کند. کمبود هورمون‌های استروژن و ترکیبات آن می‌تواند زنان را در معرض گسترش سرطان قرار دهد.

۴.گوشت 


همه گوشت ها بد نیستند اما مصرف مقدار زیاد گوشت قرمز برای سلامتی مضر است. گوشت گاو، گوسفند و خوک از بزرگترین تهدیدها هستند. به‌جای اینها می‌توانید گوشت سفید مثل مرغ و ماهی را جایگزین کنید.

۵. سویا


سویا جایگزین دلچسبی برای پروتئین حیوانی است و به مقدار فراوان در تمام نقاط جهان مصرف می‌شود. اما محققان نشان داده‌اند که محصولات سویا حاوی فیتوکمیکال‌ها است که خواص استروژنی دارد و می تواند به شیوع سرطان سینه در زنان بینجامد.

۶. شکر


اگر میان وعده‌های شیرین می‌خورید و بیش از انداز شکر مصرف می‌کنید، نه تنها به سمت بیماری دیابت پیش می‌روید بلکه باعث آمیختن خون و سیستم لنفاوی با انرژی شیمیایی می‌شوید که سلول‌های سرطانی در آنها رشد می کند و تکثیر می‌شود. هیچ فرآیند بیولوژیکی نمی‌تواند بدون آنزیم‌ها صورت بگیرد و شکر یکی از بهترین سوخت‌ها برای فرآیندهای بیولوژیکی و رشد میکروبی است. 

۷.نیترات سدیم


نیترات سدیم در گوشت‌های کنسرو شده و فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس و کالباس به شدت یافت می‌شود. برای نگهداری این گوشت‌ها از مواد شیمیایی استفاده می‌شود. حتی سبزی ها به‌ دلیل نگهدارنده‌های شیمیایی، سرشار از نیترات سدیم هستند. هنگامی که نیترات سدیم هضم می‌شود، به نیتروزامین سدیم تبدیل می‌شود که سرطان‌زاست و منجر به تشکیل سلول‌های سرطانی می‌شود. 
بهترین کار برای خانم‌ها این است که به شیوه صحیح غذا بخورند، شاد باشند و ورزش کنند تا از سرطان دور بمانند.
(منبع: ladycarehealth)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ