اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
آیا می‌دانید پوشش‌های پایه امروزی در لایه‌برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به درخشندگی هرچه بیشتر ناخن‌ها کمک می‌کنند؟ اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان در تعطیلات آخر هفته بدرخشند، از این محصولات استفاده کنید.

در ادامه قسمت اول نکاتی ارائه شده‌اند که کمک می‌کنند از خرابکاری‌های رایج به هنگام آرایش ناخن‌ها جلوگیری کنید.
۵-عدم لایه‌برداری پوسته‌های اطراف ناخن (کوتیکول)
برخلاف باورهای رایج، روغن کوتیکول و کوتیکول ریموورها مثل هم نیستند و نمی‌توانید از آنها به جای یکدیگر استفاده کنید. روغن باعث مرطوب شدن می‌شود، در حالی که ریموورها در عمل از اطراف ناخن‌ها لایه‌برداری می‌کنند. لایه برداری تنها با هدف زدودن پوست مرده انجام نمی‌شود. بهتر است قبل از لایه‌برداری اطراف ناخن‌هایتان را ماساژ دهید و سپس با استفاده از چوب پرتقال، کوتیکول را به سمت بیرون هدایت کنید.
۶-چشم پوشی از لایه پایه و زیرین
این مسئله یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی است که تکنسین‌های آرایش ناخن مرتکب می‌شوند. بنابراین، سعی کنید در صورت لزوم به صورت دوستانه یادآوری کنید. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی بلند و سالم داشته باشید، باید قبل از شروع هر دوره مانیکور از یک پوشش پایه (محلول‌هایی که در لایه زیرین لاک استفاده می‌شوند) با کیفیت استفاده کنید. این محلول نه تنها از ناخن‌های شما در برابر لکه‌ها محافظت می کند، بلکه با پر کردن شیارهای موجود باعث تقویت ناخن‌ها می‌شود.
۷-عدم استفاده از لایه پایه (بیس کُت) مخصوص قبل از بکارگیری لاک‌های براق کننده
آیا می‌دانید پوشش‌های پایه امروزی در لایه‌برداری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و به درخشندگی هرچه بیشتر ناخن‌ها کمک می‌کنند؟ اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان در تعطیلات آخر هفته بدرخشند، از این محصولات استفاده کنید.
۸-استفاده بیش از اندازه از لاک ناخن
اگر بیش از اندازه لاک بزنید، خشک شدن آن خیلی طول خواهد کشید. بسیاری از افراد قلم مو را بیش از اندازه به لاک آغشته می‌کنند. بهتر است به اندازه‌ای لاک بردارید که بتوانید ناخن را در یک مرحله پوشش دهید. اول، وسط ناخن را لاک بزنید، بعد طرفین را پوشش داده و در آخر تمام ناخن را به لاک آغشته کنید تا به فرم مورد نظر خود دست یابید.
۹-عدم رعایت فاصله زمانی کافی در استفاده از پوشش پایه
اگر فاصله زمانی کافی در استفاده از بیس کت یا یک لاک دیگر را رعایت نکنید، حلال موجود در لاک زمان کافی برای تبخیر نخواهد داشت. امری که در نهایت موجب خشک شدن ناخن‌های شما می‌شود. 
(منبع: thehealthsite)

چسب روغن زیتون برای ناخن های شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ