چگونه آرتروز را به 4 حرکت ساده کنترل کنیم!

jalalvand
کلمه آرتروز از دو واژه یونانی گرفته شده که در مجموع به معنای احساس برافروختگی است و درواقع همان حالتی است که بیمار در مفصل خود آن را احساس می کند.در آرتروز درد، التهاب و سفتی در مفاصل مشاهده می شود متاسفانه به دلیل سوءتغذیه و نارسایی منابع غذایی آرتروز همیشه با شما خواهد بود.

در اینجا قصد داریم در قالب چهار نکته کلیدی درباره آرتروز بحث کنیم.استفاده بیش از حد از مفصلی که دچار آرتروز است باعث وخامت بیماری می شود.

پس نکته  اول این است که اگر متوجه شدید که مثلا دچار آرتروز زانو هستید باید از این مفصل کمتر استفاده کنید.این دقیقا همان وسیله ای است که پزشک معالج تان می کند و اجازه بالا رفتن و پایین آمدن از پله به شما نمی دهد.

دوم اینکه پزشک ورزش هایی معرفی می کند تا با انجام دادن آن عضلات کناری مفصل را تقویت کنید تا مفصل فشار کمتری را تحمل کند.یادتان باشد انجام دادن ورزش هم مثل مصرف دارو های تجویز شده بخشی از درمان شماست.

نکته سوم اینکه لازم است تحت نظر کارشناسان تغذیه وزن خود را پایین بیاورید.توجه داشته باشید که این بیماری رژیم غذایی خاص خود را دارد، پس در کاهش وزن خود باید توصیه های تغذیه ای در رژیم خود را به کار بگیرید تا التهاب مفصل کمتر شود.البته خود چاقی نیز به نوعی التهاب محسوب می شود و کاهش وزن اصولی به این کاهش التهاب کمک بسیاری می کند و همان طور که می بینید پزشک متخصص روماتولوژیست نیز شما را ملزم به کاهش وزن می کند.در شماره های آینده در مورد نوع رژیم بیماران آرتروزی صحبت خواهیم کرد.

نکته چهارم دوری از استرس است؛ درحالت استرس بدن هورمون آدرنالین را ترشح می کند و مواجهه طولانی با این هورمون بدن را بیمارمی کند و سبب التهاب در مفصل می شود.احتمالا به همین دلیل است که وقتی به پزشک مراجعه می کنید به شما اعلام می کند که بیماری تان از اعصاب هم نشئت می گیرد.

خلاصه چهار نکته فوق عبارتند از:

1- استفاده کمتر از مفصل دچار آرتروز

2- انجام دادن ورزش هایی که پزشک یا فیزیوتراپ تعیین کرده است

3- کاهش وزن

4- کنترل استرس

یادتان باشد برای کنترل بیماری باید همه موارد فوق را رعایت کنید تا بتوانید بر بیماری غلبه کنید.رعایت نکردن هریک از نکات فوق درمان شما را ناقص و حتی بی اثر می کند.

منبع: پزشک شهر

لینک مرتبط: چه کنیم در پیری آرتروز نگیریم؟

آرتروز چیست و چگونه درمان می شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ