چطور اسکراب مناسب انتخاب کنیم؟

درمان منافذ باز پوست با اسکراب

شاید برای پاکشدن منافذ پوست بهخصوص منافذ عمقی آن حاضر باشیم یک لیف زبر را با حرکات دوار روی پوست صورتمان بکشیم و هر دردی را تحمل کنیم، اما استفاده از یک اسکراب با ترکیبات ملایم بدون درد باعث پاکسازی منافذ میشود و سلولهای مرده و پیر را از سطح پوست جدا میکند. انتخاب درست و استفاده صحیح از اسکراب برای همه نوع پوستی اعم از خشک، چرب، حساس و مختلط معجزه میآفریند.

اسکراب علاوه بر پاکسازی پوست و زدودن سلولهای پیر باعث روشنشدن رنگ پوست شده و بعد از استفاده پوست را برای جذب بهتر و بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی بهخصوص انواع مرطوبکنندهها آماده  میکند. اما نکته قابل توجه این است که ترکیبات همه اسکرابها با کیفیت و عالی نیستند. بسیاری از اسکرابها حاوی ترکیبات شیمیایی قوی هستند که باعث ایجاد حساسیت پوستی میشوند. خوشبختانه امروزه بسیاری از اسکرابها حاوی ترکیبات طبیعی، روغن بادام و عصاره انواع میوهها هستند که باعث لطافت و شادابی پوست میشوند.

الو دکتر پیشنهاد می‌کند:

برای پوست صورتتان

 به دنبال: یک اسکراب با ترکیبات روغن جوجویا، دانههای گندم و برنج، جو کوبیده شده، عصاره بادام و عسل باشید. روغن هسته انگور نیز باعث شفافیت و پاکسازی پوست میشود.

پرهیزکنید از اسکرابهای حاوی نمک دریایی، پودرهسته بادام و فندق چراکه باعث حساسشدن  پوست میشود.

نکته: بسیاری از اسکرابها حاوی روغنهای گیاهی و درمانی با عطر و اسانس مختلف هستند. برای مثال، گل شمعدانی برای روشن شدن و محکم کردن سلولهای پوست موثر است. از این گیاه میتوان به عنوان تونر استفاده کرد. در صورتیکه گل بابونه برای رفع حساسیت پوست و درمان چروکها و زدودن سلولهای پیر مناسبتر است. اگر اسکراب انتخابیتان حاوی عصاره گیاهی است بگذارید به مدت 5 دقیقه روی پوست صورتتان بماند تا به خوبی درون پوست نفوذ کند. اگر پوست حساسی دارید یا جوش و آکنه دارید یا مستعد جوشزدن و آکنه هستید با دقت بیشتری از اسکراب استفاده کنید. بهتر است اسکراب را با فشار روی پوستتان نکشید بلکه با ملایمت و آرامش دانههای اسکراب را روی پوست بمالید. فراموش نکنید برای پوستهای حساس باید هفتهای یک‌‌بار از اسکراب استفاده کنید.

برای آرنج و سرزانوهایتان

به دنبال: ترکیبات قویتری مانند پودرهسته بادام، زردآلو و میوههای وحشی باشید. اسکرابهای حاوی نمک دریایی، جو کوبیده شده دوسر، کیوی و توتفرنگی هم برای این منظور مناسب هستند.

پرهیز کنید از اسکرابهای ملایم حاوی روغن و کرم چراکه در زدودن سلولهای فرسوده و پیر پا، آرنج و زانو بیتأثیرند.

نکته: برای استفاده از اسکراب روی آرنج و زانو بهتر است ابتدا بدنتان را با آب مرطوب کنید البته حالت بهینه آن این است که قبل از استفاده به مدت چنددقیقه در وان درازکشیده باشید تا پوست این نقاط کمی نرم شده باشد. کمی اسکراب روی نقاط موردنظر بمالید و با حرکات دایرهای شکل و فشار ماساژ دهید. این نقاط را میتوانید هفتهای 2 تا 3بار با اسکراب  تمیز کنید.

برای بدنتان

به دنبال: اسکرابی که حاوی پودرگیاه بامبو، پودر دانههای قهوه و نمک دریایی است، باشید.

پرهیز کنید از اسکرابهای ملایم حاوی روغن چراکه تاثیرچندانی در رفع سلولهای مرده پوست ندارد.

نکته: قبل از اینکه بدنتان را با اسکراب ماساژ دهید ابتدا آن را با کفصابون بشویید تا خوب تمیز شود سپس اسکراب را با فشار روی بدنتان بمالید و ماساژ دهید. اگر اسکرابی استفاده میکنید که علاوه بر ترکیبات لازم برای پاکسازی بدن حاوی روغن اسطوخودوس، نعنا، جعفری یا بابونه است بگذارید اسکراب به مدت چنددقیقه روی بدنتان بماند.

اسکرب‌ها چه کمکی به پوست می‌کنند؟

اسکراب چطور صورت‌تان را جوانتر می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ