نشانه‌هایی که به شما می‌گویند باید بیشتر بخوابید-قسمت دوم

مهرناز زاوه
افرادی که شب‌ها کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند، خطر ابتلا به سرماخوردگی در آنها ۳ برابر بیشتر از کسانی است که حداقل ۸ ساعت می‌خوابند.

کمبود خواب چیزی نیست که بتوان آخر هفته آن را جبران کر. محققان می‌گویند هفته‌ها طول می‌کشد تا عادت خواب ما به حالت اول برگرد. در قسمت قبل ۳ نشانه کمبود خواب را به شما معرفی کردیم. در اینجا می‌توانید ادامه مطلب را دنبال کنید.
۴-نمی توانید از دست سرماخوردگی خلاص شوید


اگر مرتب سرما می‌خورید و انگار نمی‌توانید از شر بالا کشیدن بینی‌تان خلاص شوید، شاید بهتر است برنامه خوابتان را ارزیابی کنید. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که شب‌ها کمتر از ۷ ساعت می‌خوابند، خطر ابتلا به سرماخوردگی در آنها ۳ برابر بیشتر از کسانی است که حداقل ۸ ساعت می‌خوابند. 
۵-دست‌ و پا چلفتی‌تر از حد معمول هستید


اول دستتان می‌خورد و ساعت زنگدار را از روی پاتختی پایین می‌اندازید، بعد سر میز صبحانه شیر را روی لباس‌تان می‌ریزید و سپس موقع بیرون رفتن از خانه پایتان به چارچوب در گیر می‌کند.
دکتر کلت کوشیدا، مدیر مرکز مطالعات خواب دانشگاه استنفورد می‌گوید: «محققان علت دقیق این مسئله را نمی‌دانند اما به نظر می‌رسد که مهارت‌های حرکتی افراد خواب‌آلود آهسته‌تر و با دقت کمتری است».
۶- احساسات عاشقانه‌تان را از دست داده‌اید


کمبود خواب می‌تواند باعث کاهش میزان رابطه زناشویی بین شما و همسرتان شود و علاقه شما به این کار را از بین ببرد. همچنین کمبود خواب می‌تواند باعث بالا رفتن سطح کورتیزول، هورمون اضطراب، شود که شما را در اتاق خواب دچار مشکل خواهد کرد.
(منبع: Health) مطالب مرتبط:

نشانه‌هایی که به شما می‌گویند باید بیشتر بخوابید-قسمت اول 

۸ غذا برای درمان بی‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ