آشنایی با فواید کپسول چای سبز + (دستور مصرف)

کپسول چای سبز یک مکمل گیاهی و آنتی اکسیدان است که باعث کنترل کردن فشار خون ، کلسترول ، چربی و کاهش دهنده وزن می باشد.

کپسول چای سبز (آنتی اکسیدان)کپسول چای سبز یک مکمل گیاهی است که آنتی اکسیدان ، کنترل کننده فشار خون و کلسترول و چربی سوز و کاهش دهنده وزن می باشد.

مواد فعال و مؤثر

250mg

Green tea, powdered leaves

100mg

Green tea leaves, titr, d.e. 40% polyphenols – 15%

catechins – 3% caffeine

موارد مصرف :

خصوصیت ویزه این مکمل گیاهی ،به علت دارا بودن پلی فنول ها و کاتشین ها ،محافظت سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد ویک آنتی اکسیدان قوی و مؤثر می باشد.

کپسول های چای سبز به عنوان کنترل و کاهش پرفشاری خون و کاهش چربی خون(کلسترول) توصیه می گردد. همچنین به علت خاصیت گرمازائی (Thermogenic) ، موجب سوخت و سوز کالری و نهایتا کاهش وزن و لاغری می گردد.


اثرات اصلی مواد مؤثر و فعال :


 

Green Te) ) برگ های پودر شده چای سبز:

1 – برگ هایی که بصورت پودر در می آیند، غالبا فقط از برگ های تازه و بدون مواد اضافی دیگر Green Tea بدست می آیند.پودر چای سبز از تجمع پلاکت های خون جلوگیری کرده و خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.این ماده انبساط عروقی خون را بهبود بخشیده و موجب آرامش خاطر گردیده و به همین منظور مصرف شبانه این کپسول آرامبخش می باشد.و بالاخره مواد فعال موجود در برگ چای سبز مهار کننده، آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE inhibitor) بوده که به همین منظور در اشخاصی که دارای فشار خون بالا می باشند، موجب کاهش فشار خون می گردند.

 – 2مواد مؤثر برگ های چای سب پلی فنول ها 40% ، کاتشین ها 15% و کافئین 30%

 Catechine کاتشین های موجود در چای سبز و ترکیبات موجود در پلی فنول ها، توامـا ، خاصیت آنتی اکسیدان قوی داشته که رادیکال های آزاد را غیر فعال نموده بنابر اینموجب سلامتی بافت ها می گردد. این دسته از ملکول ها به علت خاصیت ترموژنیک و گرمازائی موجب کاهش وزن می گردند، این مواد با سوخت و سوز و به کار بری بالای مصرف کالری نیز در درمان چاقی و در نتیجه کاهش وزن بکار میروند.

خاصیت مهم و دیگر ملکول های فوق کاهش کلسترول خون می باشد. چای سبز موجب کاهش چربی های بد خون (LDL) و تری گلیسرید ها شده و بالعکس موجب افزایش چربی های خوب خون(HDL)که برای بدن مفید می باشند می گردد،همچنین بدن را در مقابل اکسیداسیون چربی ها و تجمع آنها محافظت می نماید.

دستور مصرف : این کپسول را میتوان  3 تا 4 عدد در روز به همراه  آب فراوان میل کرد  .

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ