می‌ترسید سیب بخورید؟ خطر این میوه‌ها بیشتر است

maryam01
میوه‌ و سبزیجات تازه، بزرگترین منبع بیماری‌های میوه‌ای هستند و دلیلش این است که چون تازه‌اند- آنها را نمی‌پزیم- بنابراین هرچیزی که با آنها در تماس باشد قابلیت آلوده کردن‌شان را دارد.

شیوع باکتری در سیب جان ۷ نفر را گرفت و ۳۱ نفر را به بیمارستان کشانده است. طبق آمار مرکز منابع بازاریابی کشاورزی سیب‌ دومین میوه‌ی مشهور در آمریکا است. پروفسور پوئل معتقد است که آلودگی سیب اتفاق نادری بوده چرا که این میوه پوست سختی دارد و از ورود باکتری‌ها به داخل آن جلوگیری می‌کند.
وی افزود: امروزه در شمال آمریکا میوه‌ و سبزیجات تازه بزرگترین منبع بیماری‌های میوه‌ای هستند و دلیلش این  است که چون تازه‌اند- آنها را نمی‌پزیم- بنابراین هرچیزی که با آنها در تماس باشد قابلیت آلوده کردن‌شان را دارد.
پوئل به ویژه مراقب این پنج میوه و سبزی است که در سال‌های گذشته جزو دسته‌ی شاخص شیوع‌دهنده بیماری‌های میوه‌ای قرار گرفته‌اند.
۱– جوانه‌ها
جوانه‌ها به شکل خاصی در معرض باکتری قرار دارند چرا که در محیطی با دمای بالا، و رطوبت زیاد رشد می‌کنند- در واقع محیط مشابهی که میکروب‌ها نیز آنجا رشد می‌یابند.
۲- طالبی
بر خلاف شهد داخل خربزه و هندوانه، طالبی‌ها پوست پرمنفذی دارند که باعث می‌شود باکتری به داخل میوه نفوذ کند. به علاوه شرایطی که طالبی‌ها اغلب در آن رشد می‌کند زمین سیل‌خیز است.
۳– سبزیجات پربرگ
پوئل می‌گوید که وقتی برگ‌ها در حال شکل‌گیری هستند باکتری‌ها در برگ‌های داخلی خود را جا می‌دهند. به علاوه با دقت شستن گیاهان پربرگ سخت است.
۴- گوجه‌فرنگی‌ها
راههای زیادی برای میکروب‌ها وجود دارد تا از طریق آن وارد گوجه‌فرنگی شوند، هم از طریق آب‌های زمینی و هم از طریق آبی که از طریق آن شسته می‌شوند تا براق‌تر به نظر رسند.
۵- چاشنی‌هایی مانند پیازچه، گشنیز و جعفری
پیازچه ها و سایر گیاهان و سبزیجات که در غالب چاشنی استفاده می‌شوند بسیار زیاد در معرض آلودگی قرار دارند چرا که آنها را نمی‌پزیم.
(منبع: yahoo)

مطالب مرتبط:
سم سرخ سرطان‌زا در گوجه فرنگی چیست‌؟
روش پاک کردن واکس از روی سیب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ