چرا سیگار برای سلامت جنسی شما مضر است؟

mojtaba
تا آنجا که به یاد داریم سیگار همواره با جذابیت مرتبط بوده. اما بهتر است به همه یادآوی کنیم که سیگار چه تأثیرات مضری بر سلامت جنسی‌شان دارد.

تا آنجا که به یاد داریم سیگار همواره با جذابیت مرتبط بوده. اما بهتر است به همه یادآوی کنیم که سیگار چه تأثیرات مضری بر سلامت جنسی‌شان دارد.
سیگار می‌تواند میل جنسی‌تان را کم کند
بر اساس اظهارات دکتر ویجایساراتی راماناتان پزشک و متخصص سکس‌درمانی، سیگار تقریبا بر روی هر سیستم یا اندامی که در عملکرد جنسی دخیل است تأثیر می‌گذارد. باید بدانیم که نعوظ در مردان تا حد زیادی منوط به سلامت قلب، رگ‌ها‌ی خونی و جریان مناسب و درست خون است.
سیگار بر شانس پدرشدن‌تان تأثیر می‌گذارد
سیگار نه تنها بر نعوظ، بلکه بر اسپرم‌هایتان نیز تأثیر می‌گذارد. در واقع تعداد اسپرهایتان را کم کرده و میزان اسپرم‌های ناقص را افزایش می‌دهد.
حس و حال رابطه جنسی ندارید؟ تقصیر سیگار است
آیا می‌دانستید که سیگار بر روی میزان تستسترون‌تان تأثیر می‌گذارد؟ این هورمون هم در مردان و هم در زنان وجود دارد و باعث افزایش رشد ماهیچه‌هایی می‌شود که مسئول میل جنسی هستند. در واقع سیگار باعث افزایش میزان مونوکسیدکربن خون شده، و در طولانی‌مدت تولید این هورمون را با اختلال روبرو می‌کند.
سیگار بر مادرشدن‌تان تأثیر می‌گذارد
سیگار باعث یائسگی زودهنگام می‌شود، و خطر سرطان دهانه‌ی رحم را افزایش می‌دهد، و نیز باعث اختلال در قاعدگی و بالا رفتن خطر سکته‌ی مغزی و حمله‌ی قلبی در زنان بالای ۳۵ سالی می‌شود که قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنند.
سیگار و قرص‌های ضدبارداری- یک ترکیب کشنده
زنانی که این قرص را استفاده می‌کنند خطر شیوع بیماری‌های قلبی‌عروقی مانند خونِ لخته، حمله‌های قلبی و سکته‌‌ی مغزی با بالا رفتن سن در آن‌ها بیشتر می‌شود.
(منبع: healthcare)

خبر مرتبط:
آیا کافئین و سیگار باعث کوتاهی قد می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
mohamma

mohamma

1394-08-02 - 08:33 پاسخ

من یه سوال دارم اگه سیگاراین همه ضررداره پس چرابه جای اینکه ازوارداتش کمتر بشه به مراتب داره بیشتر میشه و از تنوعش هم داره بیشتر میشه