چه مراقبت‌های پوستی به وقت سفر نیاز دارید؟

zahra
از آنجا که سلامت طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود ما در اینجا برخی نکات لازم جهت مراقبت از پوست و زیبایی را برای‌تان مرور می‌کنیم تا با احتیاط بیشتری به سفر بروید.

با فرا رسیدن فصل تعطیلات، بسیاری از ما برای یک سفر برنامه ریزی می‌کنیم. بخاطر بسپارید که مسافرت معمولاَ پوست ما را در معرض عوامل مضری قرار خواهد داد، حرارت، خورشید، آب شور و رطوبت مناطقی که دریا دارند. حتی باد خشک و سرد، و بی آبی پوست در آب و هوای سرد.
از آنجا که سلامت طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود ما در اینجا برخی نکات لازم جهت مراقبت از پوست و زیبایی را برای‌تان مرور می‌کنیم تا با احتیاط بیشتری به سفر بروید.

ریمل نزنید
در طول سفر تا رسیدن به مقصد از زدن ریمل خودداری کنید چون اگر کمی چرت بزنید و بیدار شود ممکن است ریمل به زیر چشم‌های‌تان ریخته باشد. حتی بهتر است سایه چشم هم نزنید چون ممکن است دست‌تان بخورد و پاک شود یا به جاهای دیگری از صورت‌تان سرایت کند.

به صورت‌تان دست نزنید
برای جلوگیری از هرگونه جوش در طول تعطیلات بهتر است دست به پوست‌تان نزنید و کمترین تماس و لمس را با صورت‌تان داشته باشید چون اگر این کار را انجام دهید کلی باکتری ناشناخته که می‌توانند مشکلات پوستی ایجاد کنند را با خودتان همراه می‌کنید. حتی وقتی می‌خواهید آرایش کنید اول دست‌های‌تان را با یک محلول ضد باکتری بشویید و بعد دست‌تان را به پوست‌تان بزنید.

کرم دست هم لازم است
خانه را بدون کرم دست ترک نکنید. شما قرار است کلی چمدان با خودتان حمل و جابه‌جا کنید بنابراین دست‌های‌تان با گرد و غباری که روی آن می‌نشیند خشک خواهد شد حتی وقتی از توالت‌های عمومی با صابون‌های تجاری استفاده می‌کنید این احتمال چند برابر می‌شود بنابراین بهترین راه این است که یک کرم دست کوچک در کیف‌تان داشته باشید و مدام آن را مرطوب کنید.

پاک‌کننده همراه‌تان ببرید
اگر فقط بتوانید یک وسیله مراقبت از پوست را با خودتان به سفر ببرید آن وسیله نه ماسک صورت و نه لوسیون بدن بلکه فقط و فقط پاک‌کننده صورت است چون تغییرات ناگهانی در مواد پاک‌کننده می‌تواند تعادل اسید یا PH پوست را از بین ببرد و منجر به ایجاد مشکلات پوستی شود.

کیف لوازم آرایش‌تان را با خودتان ببرید
اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید حتما لوازم آرایش‌تان را همراه خود ببرید چون این محصولات گران هستند و تهیه همه لوازم برای‌تان مقرون به صرفه نیست. اگر هم بخواهید چیزی بخرید معمولا باید به لوسیون بدن، صابون و عطرها فکر کنید.

موهای‌تان را رام کنید
موها معمولا با تغییرات آب و هوایی ممکن است دچار الکتریسیته ساکن شده یا وز شوند. بهترین راه، استفاده از برس همیشگی و بستن موها زیر روسری است. برای مقابله با موهای چرب که ممکن است شستن آنها ساعت‌ها از شما وقت بگیرد بهتر است شامپو خشک تهیه کرده و آن را با خودتان برای سفر ببرید.

ضدآفتاب را فراموش نکنید
استفاده از کرم ضدآفتاب مخصوص منطقه خاصی نیست یعنی شما چه به جنوب سفر کنید چه شمال، چه مسکو و چه مالزی، حفظ پوست صورت و نقاطی که بیرون از لباس هستند در مقابل اشعه‌های غیر مفید خورشیدی، باید یکی از برنامه‌های همیشگی شما باشد. این کار را باید با کرم‌های ضدآفتاب برای صورت انجام دهید و با استفاده از دستکش‌های نخی از رسیدن آنها به دست‌های‌تان جلوگیری کنید.

مرطوب کنید
سفر بدون شک استرس‌زاست و یکی از استرس‌ها هم داشتن چهره‌ای شاد و بشاش در طول سفر است. اگر پوست‌تان خشک است و می‌خواهید به مناطق خشکی مانند آذربایجان و همدان سفر کنید، بهتر است از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر هم قرار باشد با هواپیما سفر کنید حواس‌تان باشد که شب قبل از پرواز حسابی صورت‌تان را مرطوب کنید چون فشار کابین صورت را دهیدراته یا کم‌آب می‌کند و استفاده از مرطوب‌کننده تا حد زیادی از این اتفاق پیشگیری می‌کند.

 کرم‌پودر را فراموش کنید
اگر می‌خواهید با پوستی سالم پا به مقصد بگذارید، روز سفر کرم‌پودر نزنید و در عوض فقط از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر با هواپیما سفر می‌کنید قبل از فرود می‌توانید از یک مرطوب‌کننده رنگی برای بشاش به نظر رسیدن صورت کمک بگیرید، اگر بدون کرم‌پودر نمی‌توانید از خانه خارج شوید بهتر است از انواع سیلیکونی استفاده کنید که بین پوست شما و آرایش‌تان یک لایه محافظ ایجاد می‌کند. به این ترتیب کرم پودر بیشتر روی صورت می‌ماند و پوست را از کم‌آب شدن محافظت می‌کند.

استفاده از آب معدنی به جای آرایش دوباره 
برای تازه کردن آرایش‌تان هیچ وقت روی آرایش قبلی‌تان کرم‌پودر و رژگونه نزنید. این کار پوست‌تان را بیشتر از قبل خشک و کم آب می‌کند، به جای آن کمی آب معدنی روی صورت‌تان اسپری کنید و بعد بلافاصله مقدار بسیار کمی مرطوب‌کننده روی صورت‌تان بزنید؛ خواهید دید که چطور صورت‌تان شاداب به نظر می‌رسد.

پوست چرب‌تان را کنترل کنید
اگر پوست چرب دارید و به مناطق مرطوب مانند شمال سفر می‌کنید برای جلوگیری از آزار پوست توسط رطوبت بهتر است از کرم‌های کنترل‌کننده چربی استفاده کنید. برای اینکه پوست چرب‌تان در طول سفر به‌خصوص به مناطق مربوط از کنترل خارج نشود، می‌توانید کاغذهای پاک‌کننده تهیه کرده و آن را به منطقه شکل T صورت‌تان (پیشانی و پل بینی) بزنید تا چربی‌های اضافه بدون پاک کردن رطوبت پوست از صورت‌تان محو شود.

کمی روشن‌کننده بزنید
اگر مسافرت در شما این احساس را ایجاد می‌کند که پوست‌تان کمی تیره شده و چهره شما خسته و زرد رنگ به نظر می‌رسد، بهتر است از یک پنکیک روشن‌تر از پوست‌تان استفاده کنید. پنکیک را به آرامی روی گونه‌ها، پل بینی و لب‌های‌تان بکشید. اگر نتوانستید از پنکیک استفاده کنید به جای این کار می‌توانید از رژگونه و بالم لب استفاده کنید تا رطوبت و تازگی پوست حفظ شود و صورت‌تان شاداب‌تر به نظر برسد.

از رژلب 24 ساعته فاصله بگیرید
شاید اولین چیزی که برای سفرهای طولانی به ذهن‌تان برسد این باشد که از رژلب‌های طولانی‌مدت ‌برای دادن رنگ به لب‌های‌تان استفاده کنید، اما این کار اشتباه است چون این رژلب‌ها، لب‌های شما را بی‌آب کرده و حتی 
ممکن است آن را پوسته‌پوسته کند. بهتر است به جای این کار لب‌تان را با رژلب معمولی و کلاسیک پوشش دهید و بعد از یک براق‌کننده روی آن استفاده کنید. به این ترتیب در طول سفر شما فقط باید براق‌کننده‌تان را تجدید کنید و نیازی به استفاده دوباره از رژلب کلاسیک نیست.

پف چشم‌تان را بگیرید
برای کاهش پف چشم‌ها در طول سفرهای طولانی به‌خصوص به جاهایی مانند چین یا آمریکا که ساعت‌های طولانی در هواپیما هستید، می‌توانید یک لیف حمام تازه با خودتان ببرید و از ‌مهماندار بخواهید کمی یخ خرد شده را در این لیف حمام بریزد و برای‌تان بیاورد. این لیف را برای چند دقیقه زیر چشم‌های‌تان قرار دهید و‌ بردارید. این کار نگاهی تازه و بشاش به شما می‌دهد.

قطره چشم یادتان نرود
تماشای پشت سر هم فیلم‌ها در قطار یا هواپیما در سفرهای طولانی یا خواندن کتاب می‌تواند باعث شود به محض رسیدن به مقصد شما چشم‌های قرمز آبکی داشته باشید. برای پیشگیری از این اتفاق بهتر است قطره چشم را فراموش نکنید. همین که تماشای فیلم یا خواندن کتاب را تمام کردید یک قطره از آن را به هر کدام از چشم‌های‌تان بریزید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ