چگونه توقعات جنسی را بیان کنیم ؟

nazari
نحوه مطرح کردن توقعات جنسی از همسر

زوجین باید بدانند رضایت از رابطه جنسی مفهومی کلی و چندبعدی بوده و شامل احساس کلی ما نسبت به روابط جنسی‌مان است که می‌تواند طیفی از احساسات مثبت و منفی را شامل شود و نه تنها شامل لذت فیزیکی می‌شود بلکه شامل فقدان حضور مشکلات جنسی، آرامش و آسایش ذهنی و روانی نیز است».

به گفته دانشیار دانشگاه شاهد هر کدام از زوجین ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و انتظارات و خواسته‌های خاص خود را که ممکن است منطقی یا غیرمنطقی باشد، بنابراین انتقاد از همسر برای عدم توجه به یک نیاز یا خواسته غیرمنطقی، بی‌معنی است و خود نوعی بی‌منطقی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است زوجین مهارت‌های ارتباطی و بیان کلامی خود را افزایش دهند تا بتوانند خواسته‌ها و میل جنسی خود را از طریق گفت‌وگوی جنسی انجام دهند، گفت: «در یک گفت‌وگوی جنسی است که زوجین می‌توانند با یکدیگر درباره خواسته‌ها و نیازهایشان صحبت کنند، در مورد آنچه می‌خواهند در روابط زناشویی خود انجام دهند به توافق برسند و در مورد مسائل مورد توافق به گفت‌وگو بنشینند. بنابراین هر مسئله‌ای در ارتباط با روابط جنسی باید از طریق گفت‌وگو باشد که لازمه آن افزایش مهارت‌های ارتباطی و عاطفی است»

منبع : سایت سلامانه

مطالب مرتبط :

چه استانداردی برای تعداد رابطه جنسی وجود دارد؟

وقتی میل جنسی همسران هماهنگ نیست چه باید کرد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ