دکتر کامران احمدی علت و علائم ریفلاکس معده را می‌گوید

zahra
دکتر کامران احمدی: سوزش سر دل علامت اصلی بیماری ریفلاکس است. هنگامی که این علامت وجود داشته باشد، تشخیص ریفلاکس ساده خواهد بود.

دکتر کامران احمدی می­‌گوید:« بیماری ریفلاکس معده به مری به مجموعه‌­ای علائم بالینی ناشی از برگشت محتویات معده و دئودنوم به مری اشاره دارد. شایع­ترین بیماری مری، ریفلاکس معده به مری (GERD) است. در واقع این اتفاق به این علت می­‌افتد که در انتحای تحتانی مری و در محل اتصال مری به معده، اسفنکتر یا دریچه‌­ای وجود دارد که از برگشت محتویات و اسید معده به مری جلوگیری می­‌کند و در این بیماران این اسفنکتر خوب عمل نمی­‌کند». دکتر احمدی علائم بالینی ریفالکس معده را اینگونه توضیح می‌­دهد:« سوزش سر دل علامت اصلی بیماری ریفلاکس است. هنگامی که این علامت وجود داشته باشد، تشخیص ریفلاکس ساده خواهد بود. ترش کردن که با احساس مزه ترش یا تلخ یا افزایش بزاق مشخص می­‌گردد، علامت دیگر ریفلاکس است.

دکتر احمدی در پایان افزود: بعضی از بیماران شکایتی از سوزش سردل ندارند و علائم دیگری دارند که این علائم عبارتند از: درد غیر قلبی قفسه سینه ( که گاها به اشتباه تشخیص درد قلبی داده می‌­شود، سرفه مزمن، آسم، خشونت صدا،گلودرد مزمن و احساس گرفت­گی و توده در گلو».

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
پری

پری

1394-06-20 - 04:51 پاسخ

من باردارم احساس میکنم ته دلم میسوزه همش چیزی میخورم بهتر میشم و شکمم درد مکنه ونفخ دارم چکار کنم

admin

admin

1394-06-20 - 04:51

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .