از خواص بی نظیر این میوه تابستانی اطلاع دارید؟

mousavi
" طالبی" میوه مورد پسند بسیاری از افراد در تابستان است که طعم شیرین و خنک کننده آن را باید باعث این محبوبیت دانست. این میوه کم کالری همچنین برای تناسب اندام نیز عالی است. البته طالبی فواید متعدد دیگری برای سلامتی دارد که شاید تا به حال نمی دانستید.

سرشار از بتاکاروتن

رنگ نارنجی طالبی کاملا نشان دهنده مقدار بالای بتاکاروتن این میوه است. بتاکاروتن آنتی اکسیدانی است که در بدن به ویتامین A تغییر شکل می یابد. به همین دلیل طالبی در بازسازی سلول ها نقش دارد. بتاکاروتن باعث پوستی زیبا در تابستان می شود و به علاوه به تقویت بینایی نیز کمک می کند. البته بتاکاروتن در هویج و گوجه فرنگی نیز وجود دارد.

منبع غنی از ویتامین C

طالبی منبع غنی از ویتامین C محسوب می شود که برای تقویت سیستم ایمنی بدن عالی است. این ویتامین بدن را برای آغاز فصل پاییز و مقابله با سرما خوردگی آماده کند. ویتامین C را همچنین باید یک آنتی اکسیدان قوی دانست. برای دریافت ویتامین C می توانید روی پرتقال نیز حساب کنید.

میوه ای با مقدار پتاسیم بالا

پتاسیم برای افرادی که از بیماری های قلبی عروقی به ویژه فشار خون بالا رنج می برند مفید است و می تواند برای پیشگیری از این بیماری ها نیز عالی باشد. مزیت دیگر طالبی این است که برای همه افراد قابل مصرف است. برای بهره مندی از فواید پتاسیم می توان زردآلو و آناناس را نیز در برنامه تغذیه گنجاند.

فیبرهای طالبی را فراموش نکنید!

طالبی سرشار از فیبرهاست که عملکرد سیستم گوارش را تسهیل می کنند. البته توجه داشته باشید که طالبی به مزاج بعضی افراد سازگار نیست و باعث اسهال می شود. از همین رو توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نشود و به جای دسر قبل از غذا میل شود. خانم های شیرده نیز باید بدانند که مصرف زیاد طالبی می تواند در دستگاه گوارش کودک تاثیر فوری بگذارد. سیب، آلو و انجیر نیز میوه های سرشار از فیبر هستند.

میوه پرآب تابستانی

حتما شما هم به خوبی می دانید که طالبی برای تامین آب بدن در روزهای گرم تابستان عالی است. این در حالی است که بدن روانه به 5/1 لیتر آب نیاز دارد. هندوانه نیز میوه ای مناسب در این باره است. برای انتخاب طالبی خوب دقت کنید که وزن آن سنگین و بوی مطبوعی داشته باشد.

منبع: قدس آنلاین

مطلب مرتبط:

خوردن چه مقدار طالبی و هندوانه و خربزه برای افراد چاق مجاز است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ