شرایط روزه گرفتن دیابتی ها چگونه است ؟ (قسمت سوم )

nazari
از آنجا که عدم مصرف مایعات طی روز می تواند به غلیظ شدن خون و بالاتر رفتن قند خون و عوارض دیگر منجر شود به ویژه در صورتی که معمولا قند خون شان بالا است، توصیه می شود حتما قرص خود را به موقع مصرف کنند و اگر فراموش کردند آن روز را روزه نگیرند.

ورزش دیابتی ها هنگام روزه داری

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: فعالیت بدنی بیماران دیابتی  باید در حد معمول باشد و استراحت زیاد به نفع آنها نیست. ضمن اینکه این افراد، امور نیازمند به فعالیت جسمی شدید را بهتر است بعد از ظهرها انجام ندهند تا از افت شدید قند خون پیشگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش سبک 10 تا 15 دقیقه ای هنگام صبح احتمالا برایشان مناسب است اما ورزش هنگام بعد از ظهر و قبل از افطار مشکل ساز خواهد شد؛ این بیماران باید در صورت امکان شب ها چند ساعت بعد از افطار زمانی را به ورزش اختصاص دهند.

چه زمانی دیابتی ها بهتر است روزه نگیرند؟

این پزشک فوق تخصص غدد، تصریح کرد: از آنجا که عدم مصرف مایعات طی روز می تواند به غلیظ شدن خون و بالاتر رفتن قند خون و عوارض دیگر منجر شود به ویژه در صورتی که معمولا قند خون شان بالا است، توصیه می شود حتما قرص خود را به موقع مصرف کنند و اگر فراموش کردند آن روز را روزه نگیرند.

خوش نیت گفت: همچنین اگر مبتلایان دیابت برای خوردن سحری نتوانستند بیدار شوند، بهتر است از روزه گرفتن در آن روز منصرف شوند.

لزوم توجه کافی به نوشیدن مایعات

مدیر گروه روزه داری اسلامی پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:بهتر است که مبتلایان دیابت، آب کافی بنوشند تا در طول روز دچار کمبود آب بدن نشوند.

خوش نیت افزود: توصیه می شود مبتلایان دیابت بعد از خوردن سحری و قبل از شروع روزه، حداقل یک تا دو لیوان آب بنوشند.

منبع: ایرنا

مطالب مرتبط :

شرایط روزه گرفتن دیابتی ها چگونه است ؟( قسمت اول )

شرایط روزه گرفتن دیابتی ها چگونه است ؟( قسمت دوم )

این افراد بهتر است روزه نگیرند؟

توصیه های غذایی برای روزه داران

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ