مواردی که باید درباره لیزر‌ موهای زائد بدانید از زبان دکتر حیدر محمدی

اخبار پزشکی و سلامت - دکتر حیدر محمدی، پزشک عمومی: باورهای غلط بسیاری در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد. شما نباید همه آنها را باور کنید، در اینجا حقایقی وجود دارند که این باورهای نادرست را برای شما روشن می‌سازند: 1. آیا حقیقت دارد که لیزر موهای زائد پوست را می‌سوزاند؟

دکتر حیدر محمدی، پزشک عمومی: 

باورهای غلط بسیاری در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد. شما نباید همه آنها را باور کنید، در اینجا حقایقی وجود دارند که این باورهای نادرست را برای شما روشن می‌سازند:
۱. آیا حقیقت دارد که لیزر موهای زائد پوست را می‌سوزاند؟
در درمان لیزر موهای زائد تمرکز بر روی رنگدانه‌های موهای زائد است و پرتو بالایی از نور متراکم شده را به سمت این رنگدانه‌ها می‌فرستند، این روش اگر موجب سوختگی در پوست می‌شد از طرف سازمان غذا و دارو مورد تائید قرار نمی‌گرفت.
۲. لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟
لیزر بر روی تیره‌ترین مواد پوست که رنگدانه‌های موهای زائد هستند تمرکز می‌کند، نور لیزر به پیاز مو آسیب می‌زند و رشد آن را کاهش می‌دهد. این درمان فقط بر روی رنگدانه مو تمرکز می‌کند و به پوست اطراف مو و بافت‌های آن آسیب نمی‌رساند.
۳. آیا بهتر است که به مطب ارزان قیمت مراجعه کنیم؟
ارزان بودن یک روش درمانی به معنی بهتر بودن آن نیست. همیشه گفته شده است که به هر اندازه که بپردازی به همان اندازه آش می خوری، و این در این زمینه نیز صدق می کند، چراکه هر چقدر که ارزانتر باشد نتیجه کمتری نیز دریافت خواهد شد.
۴. آیا لیزر درد دارد؟
بسیاری از مردم تجربیات متفاوتی ممکن است از این درمان کسب کنند. اما برای اینکه اطمینان حاصل شود که شخص ناراحتی نخواهد داشت از بی‌حسی استفاده می‌شود.

این متن، با مطالعه تحقیقات ارائه شده  در سایت‌های Smart Beauty Guide و ‌Ramsay Health  و کتاب Laser Hair Removal: A Comprehensive Guide for Home Laser Hair Removal  نوشته کارل اسلوان نوشته شده است.

دکتر حیدر محمدی، پزشک عمومی است که در زمینه‌های پوست، مو و زیبایی فعالیت می‌کند. دکتر حیدر محمدی اگرچه در زمینه‌های مختلف زیبایی کار می‌کند اما در مطب او عمدتاً لیزر موهای زائد مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
صدف

صدف

1394-09-11 - 17:32 پاسخ

سلام من لیزر انجام دادم پوستم دچار سوختگی شد با اینکه چند ماه از روش گذشته و از همون موقع پماد هم استفاده کردم ولی جای سوختگی برطرف نشد.

admin

admin

1394-09-11 - 17:32


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن 9099071353تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .