حقایقی جالب درباره‌ آسپیرین

maryam01
آسپیرین به عنوان داروی اصلی برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی رایج، از سردردهای جزئی گرفته تا بیماری قلبی، در هر خانه‌ای پیدا شده و استفاده می‌شود. در اینجا به حقایقی درباره‌ی آن اشاره می‌کنیم: ۱- این یکی از پرمصرف‌ترین داروهای جهان است آسپیرین که نام علمی آن اسید استیل‌سالیسیلیک است یکی از داروهای مهم در جهان محسوب می‌شود. از سال ۱۸۹۹ که برای نخستین بار ساخته شد تاکنون همواره به عنوان نخستین گزینه برای درمان انواع تب‌ها و دردها مورد استفاده قرار گرفته است.

آسپیرین به عنوان داروی اصلی برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی رایج، از سردردهای جزئی گرفته تا بیماری قلبی، در هر خانه‌ای پیدا شده و استفاده می‌شود. در اینجا به حقایقی درباره‌ی آن اشاره می‌کنیم:
۱- این یکی از پرمصرف‌ترین داروهای جهان است
آسپیرین که نام علمی آن اسید استیل‌سالیسیلیک است یکی از داروهای مهم در جهان محسوب می‌شود. از سال ۱۸۹۹ که برای نخستین بار ساخته شد تاکنون همواره به عنوان نخستین گزینه برای درمان انواع تب‌ها و دردها مورد استفاده قرار گرفته است.
۲- این دارو برای تسکین علائم بیش از ۵۰ نوع بیماری استفاده می‌شود
نقش آسپیرین در درمان بیماری‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. این دارو به طور عمده برای درمان سوزش معده، تب، آرتروز، درد معده، اختلالات خواب، سردردهای میگرنی و غیره استفاده می‌شود.
۳- آسپیرین برای درمان ۱۱ نوع سرطان استفاده می‌شود
آسپیرین دارای قابلیت عمده‌ای در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی است. از این دارو برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی در روده‌ی بزرگ، پانکراس، ریه، پروستات، سینه و سرطان خون استفاده می‌شود.
۴- آسپیرین برای مغزتان مفید است
محققان دریافتند خطر آلزایمر، که عامل اصلی جنون محسوب می شود، در افرادی که به طور منظم آسپیرین مصرف می‌کنند کمتر است.
۵- آسپیرین باعث کاهش خطر حمله‌ی قلبی و سکته‌ مغزی می‌شود
آسپیرین به رقیق شدن خون و پیشگیری از لخته شدن آن کمک می‌کند. افرادی که ناراحتی قلبی دارند و آسپیرین مصرف می‌کنند میزان فعالیت پلاکت‌های آنها کمتر است و این باعث کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
۶- هرگز نباید بدون غذا آسپیرین مصرف کنید
اگر با معده‌‌ خالی آسپیرین مصرف کنید، به احتمال زیاد دچار درد و سوزش معده خواهید شد. در واقع در این حال آسپیرین بر جداره‌ی معده‌تان تأثیر گذاشته و باعث جراحت‌های معدی یا خونریزی می‌شود.
(منبع: webmd)

آسپرین برای سرطا ن سینه مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ