از ضررهای نرمش با دستگاه چه می دانید؟!

faateme1366
شما می توانید زنان بیشتری را در حال دویدن بر روی تردمیل، و استفاده از سایر دستگاه های ورزشی ،استفاده از وزنه های آزاد،شرکت در کلاس های تناسب اندام، یا در حال انجام نرمش های وزن بدن در باشگاه های مدرن نسبت به استخرها ببینید .دستگاه های ورزشی مزایای خود را دارند، اما نرمش های مکانیکی دارای مضراتی نیزهستند که شما باید پیش از آن که تبدیل به بخش مهمی از تمرینات روزانه شما شوند، از این مضرات آگاه شوید.

اگر شما به دنبال تجربه موفقی در مدت زمان کوتاهی هستید ، دستگاه های ورزشی گزینه ی صحیحی نخواهند بود.

هزینه،کیفیت و تکرار
یکی از آشکارترین مضرات دستگاه های ورزشی هزینه خود تجهیزات است.اگر شما خود دارای باشگاه هستید،این مسئله دارای اهمیت نخواهد بود،اما داشتن تجهیزات ورزشی در خانه خود هزینه ای غیر ضروری  و هدر دادن فضا است در حالیکه که شما می توانید نرمش های موثر تری  را بدون استفاده از دستگاه ها انجام دهید. کیفیت دستگاه از مارکی تا مارک دیگر و باشگاهی به باشگاه دیگر، متفاوت است، و تمرینات در مقایسه با کلاس های تناسب اندام یا تمرینات اینتروال (متناوب) ، می توانند تکراری باشند.

عضلات  موردهدف محدود
اگر شما به دنبال تناسب اندام از طریق هر راه ممکنی هستید، به منظور کار کردن بر روی تمام عضلات خود، نیازمند این خواهید بود که تقریبا با تمام دستگاه های  موجود در سالن ورزشی کار کنید.دستگاه های ورزشی به منظور پرورش عضلاتی خاص طراحی می شوند و نمی توانند برای حمایت و تقویت عضلات کار زیادی انجام دهند.
دستگاه هایی همانند تردمیل ، تنها بر روی پایین تنه کار می کنند، در حالیکه دستگاه های ورزش های استقامت، به طور مجزا بر عضلات کار می کنند و ممکن است موجب شوند که شما بر روی عضلاتی خاص بیش از حد یا کمتر از حد لازم کار کنید.بر طبق برخی پژوهش ها ، وزنه های آزاد عضلات بیشتری را بکار گرفته و موثرتر از دستگاه های ورزشی عضلات را ورزیده می کنند.

تمرین حرکات غیر طبیعی
در کنار تقویت عضلات خود و آب کردن چربی ها، یکی از اهداف اصلی نرمش های روزانه شما باید بهبود قدرت کلی بدن ، هماهنگی و توانایی ورزشی شما باشد. بنا به نظر برخی کارشناسان، تمرین با دستگاه های ورزشی الگوهای حرکتی را به خوبی پرورش نمی دهند. تنها از طریق  وزن بدن و تمرین وزنه آزاد می توانید  بر عضلاتی کار کنید که در تمرین در گیر هستند و به بدن خود بیاموزید تا برای انجام فعالیت ها به طور موثر تر،  گروهی از عضلا ت را با همدیگر فعال سازی کند.

خطرات ایمنی
البته توجه عمده ی هر تمرین ورزشی روزانه باید امنیت نرمش ها باشد.ممکن است تمرین بر روی دستگاه ها به نظر آسان تر از تمرین با وزنه های آزاد باشد، اما در واقع دستگاه ها بسیار خطرناک تر هستند.دستگاه ها دقیقا در اندازه و نوع اندام شما درست نمی شوند، بنابراین ممکن است شما خود را در حرکتی غیر طبیعی قرار دهید و در طی کار با دستگاههای ورزشی متفاوت خود را بیش از حد کشش دهید که می تواند بر مفاصل ومهره های پشت شما فشار وارد کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ