بیش از ۹۴ درصد از بیماران به اشتباه فکر می‌‌کنند به پنی‌سیلین حساسیت دارند

maryam01
متاسفانه در ذهن بسیاری از افراد این باور غلط وجود دارد که به پنی‌سیلین حساسیت دارند اما تاکنون آزمایشی مبنی بر این حساسیت نداده‌اند تا از صحت آن مطمئن شوند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که فکر می‌کنند نسبت به پنی‌سیلین حساسیت دارند، باید با یک مشاور یا پزشک متخصص آلرژی مشورت کرده و نیز آزمایش آلرژی انجام دهند. زمانی که پی ببرند دچار این حساسیت هستند، آنگاه می‌توان درمان لازم را برای آنها در نظر گرفت، به جاب آنکه نیازی به جراحی باشد. طی تحقیقی که در بین ۳۸۴ نفر از افرادی که فکر می‌کردند به پنی‌سیلین حساسیت دارند انجام شد

متاسفانه در ذهن بسیاری از افراد این باور غلط وجود دارد که به پنی‌سیلین حساسیت دارند اما تاکنون آزمایشی مبنی بر این حساسیت نداده‌اند تا از صحت آن مطمئن شوند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که فکر می‌کنند نسبت به پنی‌سیلین حساسیت دارند، باید با یک مشاور یا پزشک متخصص آلرژی مشورت کرده و نیز آزمایش آلرژی انجام دهند. زمانی که پی ببرند دچار این حساسیت هستند، آنگاه می‌توان درمان لازم را برای آنها در نظر گرفت، به جاب آنکه نیازی به جراحی باشد. طی تحقیقی که در بین ۳۸۴ نفر از افرادی که فکر می‌کردند به پنی‌سیلین حساسیت دارند انجام شد، مشخص شد که جواب آزمایش ۹۴ درصد آنها برای آلرژی منفی بوده است.
دکتر تانائی پانجی، متخصص آلرژی می‌گوید تحقیقات ما نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که فکر می‌کردند سابقه‌ی حساسیت به پنی‌سیلین دارند، در واقع اصلا چنین حساسیتی نداشتند. آنها تنها در پاره‌ای مواقع واکنش نامطلوب و نامساعدی نسبت به پنی‌سلین نشان دادند، علائمی مثل تورم یا کهیر. اما این‌ها به هیچ‌وجه نشانه‌ی حساسیت به پنی‌سیلین نیست.
در تحقیقی دیگر، ۳۸ نفر که فکر می‌کردند نسبت به پنی‌سیلین حساسیت دارند مورد آزمایش قرار گرفتند تا بتوان این مسئله را تشخیص داد که آیا می‌توان میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌های گران قیمت را در آنها کاهش داد یا نه. از بین این ۳۸ نفر، جواب آزمایش تمام آنها در رابطه با حساسیت نسبت به پنی‌سیلین منفی بود. این مسئله باعث شد که مرکز درمانی مربوطه روند دارودرمانی ۲۹ نفر از آنها را تغییر دهد و در نتیجه هزینه‌ها هم تا حد زیادی کاهش یابد.
(منبع: medcinenet)

علائم حساسیت به پنی‌سیلین را بشناسید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ