ترکیب دو دارو، خطر سرطان روده را تا ۶۷ درصد کاهش می‌دهد

maryam01
سرطان روده‌‌‌ی بزرگ دومین سرطان شایع جهان در بین سرطان‌ها محسوب می‌شود. هر ساله حدود ۱.۳۶ میلیون مورد جدید و ۶۹۴۰۰۰ مورد مرگ و میر به خاطر سرطان روده در سراسر جهان گزارش می‌شود.

سرطان روده‌‌‌ی بزرگ دومین سرطان شایع جهان در بین سرطان‌ها محسوب می‌شود. هر ساله حدود ۱.۳۶ میلیون مورد جدید و ۶۹۴۰۰۰ مورد مرگ و میر به خاطر سرطان روده در سراسر جهان گزارش می‌شود. درمان‌های رایج و مرسوم برای سرطان روده شامل شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی است. اما احتمال بازگشت یا عود کردن آن در این موارد بسیار زیاد است.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد ترکیبی از دو داروی پادتن جدید تا ۶۷ درصد میزان فعالیت تومورها را در متاستاز یا انتشار سرطان در روده‌ی بزرگ کاهش می‌دهد. در واقع این داروها فعالیت‌شان درست بر ضد پروتئین‌های مشابه بوده و نتایج آنها هم مغایر با نتایج بارز متاستاز سرطان‌ها است که درمان‌های رایج دیگر برای آن جواب نمی‌دهد.
Sym004 – یک ترکیب دارویی برای درمان سرطان روده
این دارو تلفیقی از دو پادتن است که با پروتئین EGFR مبارزه می‌کنند و در بیمارانی که سرطان روده‌شان بسیار عود کرده و بدن‌شان نسبت به درمان‌های قبلی جهت بازداری فعالیت این پروتئین دیگر جواب نمی‌دهد، تأثیر فراوانی دارد. محققان می‌گویند درست است که این نخستین قدم در مسیر پیشرفت برای مبارزه با این سرطان است، اما هنوز نتایج قطعی به دست نیامده و نیاز به زمان بیشتری است.
(منبع: webmd)

سرطان روده بزرگ چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ