فیزیوتراپی به اندازه جراحی در درمان تنگی مجرای نخاعی موثر است

maryam01
بیمارانی که مشکل تنگی مجرای نخاعی (LSS) دارند، انجام برنامه فیزیوتراپی روی آنها باعث کاهش علائم بروز این بیماری و بهبود عملکرد فیزیکی آن‌ها می‌شود. این تاثیر به مانند عمل جراحی در افرادی است که برای تقلیل فشار بیماری انجام می‌دهند. تنگی مجرای نخاعی ضعف آناتومی است که به خاطر تنگ شدن مجرای نخاعی و یا سوراخ‌های ریشه‌ی عصب‌هایی رخ می‌دهد که منجر به درد، ضعف در کمر، باسن و ران می‌شود. این بیماری، یکی از دلایل اصلی جراحی نخاع در ایالات متحده است. بیمارانی که تنگی مجرای نخاعی دارند و قبلاً داوطلب عمل بودند و برای انجام آن رضایت کامل داشتند

بیمارانی که مشکل تنگی مجرای نخاعی (LSS) دارند، انجام برنامه فیزیوتراپی روی آنها باعث کاهش علائم بروز این بیماری و بهبود عملکرد فیزیکی آن‌ها می‌شود. این تاثیر به مانند عمل جراحی در افرادی است که برای تقلیل فشار بیماری انجام می‌دهند.
تنگی مجرای نخاعی ضعف آناتومی است که به خاطر تنگ شدن مجرای نخاعی و یا سوراخ‌های ریشه‌ی عصب‌هایی رخ می‌دهد که منجر به درد، ضعف در کمر، باسن و ران می‌شود. این بیماری، یکی از دلایل اصلی جراحی نخاع در ایالات متحده است.
بیمارانی که تنگی مجرای نخاعی دارند و قبلاً داوطلب عمل بودند و برای انجام آن رضایت کامل داشتند به طور تصادفی برایشان برنامه‌ای تعیین شد که یا بتوانند برای انجام فیزیوتراپی، دو بار در هفته و به مدت شش هفته جلسات فیزیوتراپی انجام داده و یا جراحی تقلیل فشار داشته باشند.
بعد از انجام درمان، با توجه به کاهش علائم بیماری و بهتر شدن عملکرد هیچ تفاوتی بین دو گروه دیده نشد. بهبودی وضعیت هر دو گروه در روند درمانی از هفته‌ی دهم آغاز و تا هفته‌ی بیست و ششم ادامه داشت.
(منبع: webmd)

درمان تنگی کانال نخاع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ