رژیم غذایی مدیترانه‌ای از بروز سرطان معده جلوگیری می‌کند

maryam01
محققان دریافته‌اند رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به طور بارزی به بهبود سرطان معده کمک کند. در واقع یافته‌های اصلی آنها نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که رژیم غذایی‌شان بیشتر به رژیم غذایی مدیترانه‌ای نزدیک یا شبیه بود، خطر ابتلا به سرطان معده در آنها نسبت به افرادی که در طیف مخالف چرخه‌ی غذایی قرار داشتند، ۳۳ درصد کمتر بود.تحقیقات مشابهی در ارتباط با سایر مزیت‌های این رژیم صورت گرفته که نشان می‌دهد این رژیم می‌تواند به کاهش التهاب، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و جلوگیری از چاقی و دیابت بیانجامد.

محققان دریافته‌اند رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند به طور بارزی به بهبود سرطان معده کمک کند. در واقع یافته‌های اصلی آنها نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که رژیم غذایی‌شان بیشتر به رژیم غذایی مدیترانه‌ای نزدیک یا شبیه بود، خطر ابتلا به سرطان معده در آنها نسبت به افرادی که در طیف مخالف چرخه‌ی غذایی قرار داشتند، ۳۳ درصد کمتر بود.
تحقیقات مشابهی در ارتباط با سایر مزیت‌های این رژیم صورت گرفته که نشان می‌دهد این رژیم می‌تواند به کاهش التهاب، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و جلوگیری از چاقی و دیابت بیانجامد.
طی تحقیقی که در سل ۲۰۰۹ صورت گرفت مشخص شد ترکیبی به نام سولفورافان ایزوثیوسینات (SF) که در کلم بروکلی وجود دارد می‌تواند از بروز مشکلات معدی، جراحت و در نهایت سرطان معده جوگیری کند. در واقع این تحقیقات نشان می‌دهد که SF باعث افزایش فعالیت آنزیم‌های خاصی شده که مانع از بروز آسیب‌های اکسایشی معده می‌شود که به طور مؤثری آن را در برای پیشرفت بیماری محافظت می‌کند.
بروکلی و نیز گل کلم و کلم‌پیچ حاوی متانول-۳-ایندول (I3Cs) هستند که ملکول ضدسرطانی بسیار قدرتمندی است. این ترکیبات نه تنها از تغییر سلول‌های پیشاسرطانی به تورموهای بدخیم پیشگیری می‌کنند، بلکه به طور مؤثری می‌توانند بدن را سم‌زدایی کرده و خاصیت قلیایی آن را حفظ کند. I3Cs همچنین می‌تواند سلول‌های سرطانی موجود را بکشد و مانع از رشد تومورها شود. سایر غذاهایی که مانع از بروز سرطان می‌‌شوند عبارتند از سیر، پیاز، زردچوبه، مرکبات، کاکائو و زنجبیل.
(منبع: mayoclinic)

عوامل خطرزای سرطان معده چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ