جراحی ارتوپدی برای بیماران ۸۰ سال به بالا بی‌خطر است

maryam01
طی دهه‌ اخیر، بسیاری از بیماران ۸۰ سال و مسن‌تر جراحی ارتوپدی انجام دادند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر این جراحی‌ها برای تعویض مفصل ران (THR) و تعویض مفصل زانو (TKR) و فیوژن ستون فقرات بسیار کم بوده است. بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، می‌‌توان گفت که هر فرد مسنی باید قویا به مزیت‌های این جراحی توجه کنند. طی تحقیقی، دانشمندان اطلاعات مربوط به بیماران ۸۰ ساله و بالاتر و نیز افراد ۶۵ تا ۷۹ ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها طی این تحقیق جنسیت، نژاد، همایندی مرضی، مشکلات، مرگ و میر، مدت زمان بستری بودن در بیمارستان آن بیماران را بررسی کردند. در بین یافته‌هایشان مشخص شد که:

طی دهه‌ اخیر، بسیاری از بیماران ۸۰ سال و مسن‌تر جراحی ارتوپدی انجام دادند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر این جراحی‌ها برای تعویض مفصل ران (THR) و تعویض مفصل زانو (TKR) و فیوژن ستون فقرات بسیار کم بوده است.
بر اساس نتایج به دست آمده از این تحقیق، می‌‌توان گفت که هر فرد مسنی باید قویا به مزیت‌های این جراحی توجه کنند. طی تحقیقی، دانشمندان اطلاعات مربوط به بیماران ۸۰ ساله و بالاتر و نیز افراد ۶۵ تا ۷۹ ساله را مورد بررسی قرار دادند. آنها طی این تحقیق جنسیت، نژاد، همایندی مرضی، مشکلات، مرگ و میر، مدت زمان بستری بودن در بیمارستان آن بیماران را بررسی کردند. در بین یافته‌هایشان مشخص شد که:
– اکثر جراحی‌ها در سن ۸۰ سالگی و بالاتر شامل فیوژن ستون فقرات (۷۹.۳ درصد)‌، تعویض مفصل ران (۶۸.۹ درصد) و تعویض مفصل زانو (۷۳.۹ درصد) بوده است.
– آمار بستری شدن در بیمارستان، تقریبا ثابت بوده و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ در بین بیماران مسن تنها کمی کاهش یافته است. این آمار برای فیوژن ستون فقرات (از ۱۷.۵ درصد به ۱۶.۱ درصد) و برای جراحی تعویض مفصل زانو (از ۹.۹ درصد به ۹.۱ درصد) بوده است. اما این آمار برای جراحی تعویض مفصل ران از ۹ درصد به ۱۰.۳ درصد افزایش یافت.
– آمار بستری شدن در بیمارستان به طور بارزی در بیمارانی که همایندی مرضی نداشته و یا میزان آن کم بود، برای فیوژن ستون فقرات بسیار فزاینده گزارش شد و برای آن دسته از افرادی که همایندی مرضی نداشتند و یا میزانش در آنها پایین بود، این آمار ثابت ماند.
 (منبع: medicinenet)

با انواع جراحی‌های ارتوپدی آشنا شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ