ارتباط بین میکروب گلو و اسکیزوفرنی

maryam01
مطالعه جدید محققان دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا که توسط انتشارات پییر جی به چاپ رسیده است، نشان‌می‌دهد ناحیه‌ای در گلو به نام اوروفارینکس در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی حاوی سطوح مختلفی از باکتری‌ها است که با سطوح باکتری‌های موجود در افراد سالم تفاوت‌هایی دارد.

مطالعه جدید محققان دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا که توسط انتشارات پییر جی به چاپ رسیده است، نشان‌می‌دهد ناحیه‌ای در گلو به نام اوروفارینکس در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی حاوی سطوح مختلفی از باکتری‌ها است که با سطوح باکتری‌های موجود در افراد سالم تفاوت‌هایی دارد. محققان در بررسی‌های خود به ارتباط اسید لاکتیک با اسکیزوفرنی پی بردند.
مطالعات آنها نشان می‌دهد که ویروس‌ها، باکتری‌ها و فونجی‌های موجود در بدن انسان -که به عنوان میکروبیوم شناخته می‌شوند- بر رفتار، شناخت و روند تکامل مغز اثر می‌گذارند. پیش از این، یافته‌ها حاکی از آن بودند که تغییر میکروبیوم روده باعث تنزل عملکرد شناختی، بهبود توزیع چربی در بدن و ایجاد اضطراب و افسردگی می‌شود.
اسکیزوفرنی یک اختلال مغزی پیچیده است که با عدم کارایی در عملکردهای شناختی و ادراکی، مشاهده و پاسخ‌های حسی همراه است. محققان بر این باورند که میکروبیوم علاوه بر داشتن ارتباطاتی با سلامت مغز، می‌تواند سیستم ایمنی بدن را به شیوه‌ای که با اسکیزوفرنی مرتبط است، تحت ‌تاثیر قرار دهد.
در این مطالعه، محققان میکروبیوم اوروفارینکس -ناحیه‌ای در گلو که در پشت دهان قرار گرفته و یک‌سوم انتهایی زبان را در بر می‌گیرد- و همچنین میکروبیوم سقف دهان، لوزه‌ها و دیوارهای عقبی و طرفین گلو را در 16 فرد مبتلا به اسکیزوفرنی و 16 فرد شاهد یا کنترل مورد بررسی قرار دادند.
نتایج نشان داد که میکروبیوم افراد شاهد و افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در این ناحیه از گلو دارای تفاوت‌های قابل توجهی است. در مطالعه جدید، محققان با بررسی کامل میکروبیوم، به ارزیابی تفاوت بین ویروس‌ها، باکتری‌ها و فونجی‌های موجود در بدن 16 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی و 16 فرد شاهد پرداختند.
(منبع: medicinenet)

تاثیر خواب مناسب بر بهبود اسکیزوفرنی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ