احتمال مرگ ناشی از سیروز کبد را با این نوشیدنی داغ کاهش دهید

maryam01
بیماری‌های مزمن کبدی و سیروز یازدهمین عامل مرگ در آمریکا هستند و در سال 2010 جان حدود 32 هزار نفر را گرفتند.

بیماری‌های مزمن کبدی و سیروز یازدهمین عامل مرگ در آمریکا هستند و در سال 2010 جان حدود 32 هزار نفر را گرفتند. اما اکنون محققان به این نتیجه رسیده‌اند که نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه در روز می‌تواند احتمال مرگ ناشی از سیروز کبد را تا 66 درصد کاهش دهد.
در پژوهشی که اخیراً صورت گرفت مشخص شد مصرف 200 میلی‌گرم کافئین در روز می‌تواند حافظه‌ی بلند مدت را نیز تقویت کند.
دکتر «وون پوئی کو» در آخرین تحقیق خود سرپرست یک تیم تحقیقاتی برای بررسی تأثیر قهوه در کاهش مرگ بیماران سیروز کبدی بود. بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی 3.1 درصد مرگ و میر در جهان ناشی از سیروز کبدی است. تیم تحقیقاتی یاد شده تأثیر قهوه ، چای سیاه و سبز، الکل و نوشیدنی‌های حاوی آب گازدار، مواد شیرین‌کننده و اسانس بر میزان مرگ و میر سیروز را بررسی کردند. نتیجه‌ی تحقیق مشخص کرد فقط قهوه خطر مرگ را کاهش می‌دهد و جای تعجب نیست که مصرف الکل به مقدار زیاد احتمال مرگ ناشی از این عارضه را افزایش می‌دهد.
برای بررسی بیشتر، محققان بیش از 63 هزار فرد چینی مقیم سنگاپور را که بین 45 تا 74 سال سن داشتن را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نهایی نشان داد احتمال مرگ در افرادی که روزانه حداقل 20 گرم اتانول (الکل) مصرف نمودند در مقایسه با آنانی که از نوشیدنی‌ها الکلی استفاده نمی‌کردند بیشتر بود. در همین حال، مصرف قهوه، خصوصاً در مورد افرادی که سیروز آن‌ها با ویروس هپاتیت مرتبط نبود، خطر مرگ ناشی از سیروز را کاهش داد.
جزئیات تحقیق نشان می‌دهند خطر مرگ در افرادی که روزانه بیش از دو فنجان قهوه نوشیدند نسبت به آنانی که قهوه مصرف نمی‌کردند 66 درصد کمتر بود.
(منبع: webmd)

10 گیاه مفید برای درمان سیروز کبدی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-09-14 - 11:55 پاسخ

خلی خوب است ﻣﻤﻨﻮﻥ