افزایش ۵۰ درصدی شیوع ریفلاکس اسید در ده سال گذشته

maryam01
محققان نروژی دریافتند که تعداد افرادی که حداقل یک بار در طول هفته ریفلاکس اسید را تجربه می‌کنند، در 10 سال گذشته حدود 50% افزایش داشته است. زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به این بیماری هستند. این بیماری در اغلب موارد باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مری می‌شود؛ یک بیماری بدخیم که در سال‌های اخیر شیوع بیشتری یافته و به سختی درمان می‌شود. یافته‌های محققان در شماره جدید مجله آنلاین روده به تاریخ 21 دسامبر منتشر شده است. ریفلاکس اسید، که به عنوان ریفلاکس دستگاه گوارش نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن محتویات معده، که شامل مواد غذایی و نوشیدنی‌های اسیدی است، به سمت مری برگشت می‌کنند. این مسئله باعث تحریک مری و سوزش معده شده و عوارض بسیاری به دنبال دارد.

محققان نروژی دریافتند که تعداد افرادی که حداقل یک بار در طول هفته ریفلاکس اسید را تجربه می‌کنند، در 10 سال گذشته حدود 50% افزایش داشته است. زنان بیش از مردان مستعد ابتلا به این بیماری هستند. این بیماری در اغلب موارد باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان مری می‌شود؛ یک بیماری بدخیم که در سال‌های اخیر شیوع بیشتری یافته و به سختی درمان می‌شود. یافته‌های محققان در شماره جدید مجله آنلاین روده به تاریخ 21 دسامبر منتشر شده است.
ریفلاکس اسید، که به عنوان ریفلاکس دستگاه گوارش نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن محتویات معده، که شامل مواد غذایی و نوشیدنی‌های اسیدی است، به سمت مری برگشت می‌کنند. این مسئله باعث تحریک مری و سوزش معده شده و عوارض بسیاری به دنبال دارد.
در این مطالعه، ایویند نس-جنسن، محقق ارشد دانشگاه علم و فناوری نروژ و همکارانش، به بررسی سلامت دستگاه گوارش در نزدیک به 30 هزار فرد شرکت‌کننده در مطالعه نروژی پرداختند. اطلاعات مورد نیاز این مطالعه از طریق انجام تست‌های سلامت بر روی بیماران به دست آمده است.
داده‌های به دست آمده از شرکت‌کنندگان در طی 11 سال از 1995 تا 2006 جمع‌آوری شده است. محققان با تجزیه و تحلیل داده‌ها به این نتیجه دست یافتند که:
•    در طول مطالعه، شیوع علائم مرسوم ریفلاکس اسید 30٪ افزایش یافت (از 31.4٪ به 40.9٪)؛ در مقابل، علائم حاد 24% افزایش پیدا کرد (از 5.4٪ به 6.7٪).
•    تعداد افرادی که حداقل یک بار در طول هفته ریفلاکس اسیدی را تجربه می‌کنند، به میزان 47% افزایش یافت (از 11.6٪ به 17.1٪).
(منبع: medicinenet)

عوامل پیشگیری از ریفلاکس معده (ترش کردن)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ