روش‌هایی برای غلبه بر ویار در دوران بارداری

maryam01
وقتی باردار می‌شوید، بدن شما علائم و نشانه‌های خاصی از خود نشان می‌دهد. برخی از این علائم می‌توانند خفیف باشد مانند ویار به غذاها یا حساسیت و یا بزرگ شدن سینه‌ها. اما برخی از آنها کاملا بارز و آشکارند مانند بیماری یا تهوع بارداری – یا همان تهوع و استفراغ در نخستین ماه‌های بارداری. اکثر زنان باردار این مرحله‌‌ طولانی و توام با تهوع، استفراغ و سرگیجه را در سه ماهه‌ی نخست بارداری تجربه می‌کنند. بعضی می‌توانند در ادامه‌ی بارداری هم این علائم را تحمل کنند. آنها ممکن است با برخی بوها تحریک شوند یا نشوند. در این‌جا به چند راهکار ساده برای برطرف کردن یا مقابله با این حالت به شما پیشنهاد می‌دهیم: بعد از بیدار شدن برای چند دقیقه در تخت خود بمانید. تلاش نکنید که سریع از جایتان بلند شوید و در جریان کارهای فوری روزانه خود را قرار دهید. سعی کنید اولین چیزی که می‌خورید نان تست، بیسکویت یا بیسکویت شور باشد نه چای، آب یا آب‌میوه.

وقتی باردار می‌شوید، بدن شما علائم و نشانه‌های خاصی از خود نشان می‌دهد. برخی از این علائم می‌توانند خفیف باشد مانند ویار به غذاها یا حساسیت و یا بزرگ شدن سینه‌ها. اما برخی از آنها کاملا بارز و آشکارند مانند بیماری یا تهوع بارداری – یا همان تهوع و استفراغ در نخستین ماه‌های بارداری. اکثر زنان باردار این مرحله‌‌ طولانی و توام با تهوع، استفراغ و سرگیجه را در سه ماهه‌ی نخست بارداری تجربه می‌کنند. بعضی می‌توانند در ادامه‌ی بارداری هم این علائم را تحمل کنند. آنها ممکن است با برخی بوها تحریک شوند یا نشوند. در این‌جا به چند راهکار ساده برای برطرف کردن یا مقابله با این حالت به شما پیشنهاد می‌دهیم:
بعد از بیدار شدن برای چند دقیقه در تخت خود بمانید. تلاش نکنید که سریع از جایتان بلند شوید و در جریان کارهای فوری روزانه خود را قرار دهید. سعی کنید اولین چیزی که می‌خورید نان تست، بیسکویت یا  بیسکویت شور باشد نه چای، آب یا آب‌میوه.
هر زن بارداری که از ویار رنج می‌برد از یک سری از بوها بیزار می‌شود مثلا بوی پیاز، سیر و یا سایر بوها. اگر این حقیقت را درباره خود می‌دانید، پس از این بوها فاصله بگیرید.
بیشتر از تمرکز بر تنوع و کمیت، بر روی مقدار کم مواد غذایی و خوردن آن در طول روز تمرکز کنید. خوردن غذای کم و مختصر مانع از بروز گرسنگی شدید شده، متابولیسم‌تان را افزایش داده و از بروز حالت تهوع جلوگیری می‌کند.
با آنکه توصیه شده که صبح خود را با هیچ نوع نوشیدنی و مایعات خاصی آغاز نکنید، اما در عین حال سعی کنید که برای حفظ آب بدن همواره آب و یا آب‌میوه‌های مختلف بنوشید. مثلاً می‌توانید یک فنجان چای با سیر رنده‌شده برای خود درست کرده یا جرعه‌جرعه آب یخ بنوشید.
(منبع: medicinenet)

درمان “ویار و تهوع” بارداری با طب سنتی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ