کشف روشهای جدید برای تشخیص سیاتیک

maryam01
طی ۷۰ سال گذشته، آسیب دیسک کمر به عنوان یکی از شایع‌ترین علل سیاتیک شناخته شده است. اختلالی که در آن عصب سیاتیک تحت فشار زیاد قرار می‌گیرد و منجر به بروز درد شدید و انتقال آن به پا‌ها می‌شود. در نتیجه بر خلاف این حقیقت که عصب‌ها را نمی‌توان با آزمایشهای عادی تصویربرداری دید، درمان سیاتیک تنها با توجه به آسیب دیسکی قابل شناسایی خواهد بود. این در حالی است که سالانه میلیون‌ها نفر برای ام آر آی خود آزمایش سیاتیک انجام می‌دهند و اغلب به آن‌ها گفته می‌شود که دلیل آشکار و مشخصی برای درد آن‌ها شناخته نشده است. اخیرا محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی تکنولوژی جدید تصویربرداری به نام نوروگرافی بازآوایی مغناطیسی را شناسایی کردهاند که می‌تواند به نوع مؤثری عصب فشرده شده ی موجود در لگن را که سندروم پیریفورمیس نام دارد نشان دهد؛ اختلال این عصب در اکثر بیمارانی که تشخیص این بیماری در آن‌ها با کمک آزمایش امآرای با موفقیت همراه نبوده و یا جراحی آن‌ها به خوبی انجام نشده است، منجر به بروز درد در ساق پا و پا‌ها شده است.

طی ۷۰ سال گذشته، آسیب دیسک کمر به عنوان یکی از شایع‌ترین علل سیاتیک شناخته شده است. اختلالی که در آن عصب سیاتیک تحت فشار زیاد قرار می‌گیرد و منجر به بروز درد شدید و انتقال آن به پا‌ها می‌شود. در نتیجه بر خلاف این حقیقت که عصب‌ها را نمی‌توان با آزمایشهای عادی تصویربرداری دید، درمان سیاتیک تنها با توجه به آسیب دیسکی قابل شناسایی خواهد بود. این در حالی است که سالانه میلیون‌ها نفر برای ام آر آی خود آزمایش سیاتیک انجام می‌دهند و اغلب به آن‌ها گفته می‌شود که دلیل آشکار و مشخصی برای درد آن‌ها شناخته نشده است.
اخیرا محققان دانشگاه کالیفرنیا نوعی تکنولوژی جدید تصویربرداری به نام نوروگرافی بازآوایی مغناطیسی را شناسایی کردهاند که می‌تواند به نوع مؤثری عصب فشرده شده ی موجود در لگن را که سندروم پیریفورمیس نام دارد نشان دهد؛ اختلال این عصب در اکثر بیمارانی که تشخیص این بیماری در آن‌ها با کمک آزمایش امآرای با موفقیت همراه نبوده و یا جراحی آن‌ها به خوبی انجام نشده است، منجر به بروز درد در ساق پا و پا‌ها شده است.
یکی از این محققان می‌گوید: ما در تحقیقاتمان به این نتیجه رسید‌ه ایم که می‌توانیم از نوروگرافی MR برای تصویربرداری دقیق از عصب سیاتیک استفاده کرده و و از طرفی به طور دقیق و مؤثری درد سیاتیکی را که به دلیل آسیب دیسکی یا فتق دیسک رخ نداده است درمان کنیم. اگر آسیب دیسکی منجر به بروز درد سیاتیک نشود، بیماران باید با پزشک خود درباره ی تصویربرداری خاصی از عصب‌هایشان از طریق نوروگرافی MR صحبت کنند. نوروگرافی MR با استفاده از تکنولوژی MRI و با کمک نرم افزار و سخت افزار ویژه ای انجام می‌شود که می‌تواند تصویرهای دقیق و با جزئیاتی از هر عصب موجود در بدن نشان دهد.
 (منبع: webmd)

چگونه درد سیاتیک را کاهش دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-07-01 - 06:33 پاسخ

درمورد تسکین درد عصب سیاتیک بوسیله اسپند خوراکی به مقدار کمتر از یک قاشق چایخوری هر روز به مدت چهل روز. ازحکیم بوعلی سینا تحقیق شود