دوران عادت ماهانه دخترانی که نوشیدنی های شیرین می‌خورند، زود‌تر شروع می‌شود

maryam01
مصرف نوشیدنی های گازدار شیری نشده با افزایش خطر چاقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد دخترانی که اغلب مواقع چنین نوشیدنی هایی می‌خورند، نسبت به دخترانی که نوشیدنی های شیرین مصرف نمی‌کنند، دوران عادت ماهانه‌شان زود‌تر شروع شده و این مسئله خطر سرطان پستان را در آن‌ها افزایش می‌دهد. طی تحقیقی که اخیرا انجام شده، محققان دریافتهاند که تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده در چند روز هفته نوشیدنی های شیرین مصرف می‌کنند که حدود ۶۰ درصد آن‌ها دختران ۲ تا ۱۹ سالهاند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مصرف نوشیدنی های شیرین با پیری زودرس سلولهای ایمنی هم مرتبط است.

مصرف نوشیدنی های گازدار شیری نشده با افزایش خطر چاقی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد دخترانی که اغلب مواقع چنین نوشیدنی هایی می‌خورند، نسبت به دخترانی که نوشیدنی های شیرین مصرف نمی‌کنند، دوران عادت ماهانه‌شان زود‌تر شروع شده و این مسئله خطر سرطان پستان را در آن‌ها افزایش می‌دهد.
طی تحقیقی که اخیرا انجام شده، محققان دریافتهاند که تقریبا نیمی از جمعیت ایالات متحده در چند روز هفته نوشیدنی های شیرین مصرف می‌کنند که حدود ۶۰ درصد آن‌ها دختران ۲ تا ۱۹ سالهاند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که مصرف نوشیدنی های شیرین با پیری زودرس سلولهای ایمنی هم مرتبط است.
در تحقیقی دیگر، پروفسور می‌چل و هکارانش ۵۵۸۳ دختر ۹ تا ۱۴ ساله را در این زمینه مورد بررسی قرار دادند. طی پنج سال تحقیق و آزمایش، در نقاط و مراحل مختلف دختران می‌بایست یک پرسشنامه ی غذایی را پر می‌کردند که نشان دهنده ی میزان مصرف نوشیدنی های شیرین آن‌ها بود- در واقع نوشیدنی هایی که حاوی شکر افزوده مانند ساکاروز، گلوکز و یا شیره ی ذرت بود.
از آن‌ها خواسته شد که بگویند اغلب چند وعده از این نوع نوشیدنی های شیری نشده مصرف می‌کنند، مثلا یک لیوان یا قوطی سودا یا یک لیوان، قوطی یا بطری چای یخی شیرین شده. برای بررسی میزان تأثیر نوشیدنی های شیرین شده ی طبیعی و یا دستی، از دختران سؤال شد که معمولا هر از چند وقت سوداهای رژیمی یا عصاره ی میوه‌ها را می‌خورند.
در ‌‌نهایت محققان دریافتند که به طور متوسط دخترانی که بیش از ۱. ۵ وعده نوشیدنی های گازدار شیرین شده در روز مصرف می‌کردند، قاعدگی آن‌ها ۲. ۷ ماه زود‌تر از دخترانی آغاز شد که در روز دو وعده یا کمتر از این نوشیدنی‌ها می‌خوردند. از طرفی آن‌ها به این نتیجه رسیدند که در هر سنی بین ۹ تا ۱۸. ۵ سالگی، دخترانی که بیش از ۱. ۵ وعده در روز نوشیدنی های شیرین مصرف می‌کنند احتمال شروع قاعدگی آن‌ها در ماه بعد تا ۲۴ درصد بیشتر از دخترانی است که میزان مصرف نوشیدنیهای آن‌ها دو وعده یا کمتر است.
(منبع: medicinenet)

بی نظمی های عادت ماهانه ای!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
صفورا نیک زاد

صفورا نیک زاد

1394-09-16 - 13:13 پاسخ

مصرف نوشابه های گاز دار کلا مضر. این یکی از مضراتش