چرا پیشگیری از آبله مرغان در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد؟

maryam01
-آبله مرغان در زمان بارداری اغلب یک بیماری نامساعد و نامطلوب محسوب می‌شود٬ حتی بی آنکه مشکلات و اختلالات شدیدی به همراه داشته باشد. در واقع در افراد بزرگسال٬ این بیماری شدید‌تر از بیماری در کودکان است.

در اینجا می‌خواهیم به علل اهمیت پیشگیری از آبله مرغان در دوران بارداری در مادر و نوزاد بپردازیم.
در مادر
-آبله مرغان در زمان بارداری اغلب یک بیماری نامساعد و نامطلوب محسوب می‌شود٬ حتی بی آنکه مشکلات و اختلالات شدیدی به همراه داشته باشد. در واقع در افراد بزرگسال٬ این بیماری شدید‌تر از بیماری در کودکان است.
-به علاوه از هر ۱۰ زن باردار٬ ۱ نفر دچار آبله مرغان می‌شود که به تشدید عفونت ریوی (ذات الریه) می‌انجامد. این مسئله ممکن است گاهی حاد باشد. آمار نشان می‌دهد از هر ۱۰۰ زن بارداری که به خاطر آبله مرغان٬ دچار ذات الریه می‌شوند٬ ۱ نفر جان خود را از دست می‌دهد.
-التهاب مغزی و ناهماهنگی حرکتی شیوع چندانی نداشته اما جزو بیماریهای بسیار حاد محسوب می‌شوند.
-در موارد نادر٬ سایر بیماریهای حاد هم ممکن است رخ دهد مانند التهاب عضلات قلبی٬ التهاب کلیه ها٬ التهاب آپاندیس٬ التهاب پانکراس٬ التهاب مفاصل و التهاب بخشهای مختلف چشم.
در نوزاد به دنیا نیامده
احتمال کمی وجود دارد که نوزاد به سندروم آبله مرغان جنینی یا FVS مبتلا شود. اگر این اتفاق رخ دهد٬ نوزاد با بیماریهای مختلفی به دنیا خواهد آمد که شامل این موارد است:
-زخم و خراش پوستی
-مشکلات بینایی و چشم
-دست‌ها و پاهایی که به خوبی و به طور کامل رشد نکرده اند
-مشکلاتی در ارتباط با رشد و تکامل مغزی
*خوشبختانه FVS بسیار نادر است. اگر شما در دوران بارداری آبله مرغان داشته باشید٬ احتمال اینکه بچه ی شما هم به آن مبتلا شود به عوامل و شرایطی مرتبط است که در زیر به آن اشاره شده:
-اگر در ۱۲ هفته ی اول بارداری دچار آبله مرغان شوید٬ احتمال اینکه نوزاد به FVS مبتلا شود ۱ به ۲۰۰ است.
-اگر بین هفته ی ۱۳ تا ۲۰ بارداری به آبله مرغان مبتلا شوید٬ احتمال اینکه نوزاد به FVS مبتلا شود ۱ به ۵۰ است.
-اگر بعد از هفته ی ۲۰ام دچار آبله مرغان شوید٬ خطر ابتلای نوزاد به FVS بسیار کم است. در مورد زنان بارداری که بعد از هفته ی ۲۸ام دچار آبله مرغان می‌شوند٬ هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای نوزاد به FVS اعلام نشده است.
 (منبع: (mayoclinic

ورزش کردن در دوران بارداری چقدر موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ