کشف پروتئینی که موجب بروز پولیپ‌ روده بزرگ می‌شود

maryam01
تحقیق بر روی سلول‌های گورخرماهی و انسان منجر به کشف پروتئینی (CTBP1) شد که باعث آغاز شکل‌گیری پولیپ روده می‌شود.

محققان دانشگاه یوتا در بررسی رویدادها منجر به سرطان روده متوجه شدند که یک پروتئین موجب شکل‌گیری پولیپ‌هایی می‌شود که پیش‌ماده‌ی تومورهای سرطانی هستند.
یکی از اعضای تیم تحقیق، «رید فلپس» معتقد است: یافته‌های ما مطمئناً موجب تعجب برخی افراد خواهد شد. ما انتظار داریم نگاه مرسوم به نحوه‌ی شکل‌گیری تومورها متحول گردد.
تحقیق بر روی سلول‌های گورخرماهی و انسان منجر به کشف پروتئینی (CTBP1) شد که باعث آغاز شکل‌گیری پولیپ روده می‌شود، که این پروتئین با آنچه سابقاً گمان می‌شد، یعنی پروتئین بتا-کاتنین متفاوت است. با این اطلاعات جدید، می‌توان روش‌هایی را ابداع نمود که بتوانند از پیشرفت تومور پیش‌گیری کنند.
این تحقیق بر روی جهش یک ژن سرکوب کننده‌ی تومور به نام APC متمرکز بود. پیش از این نشان داده شده بود که این جهش در 85 درصد کلیه موارد سرطان روده وجود دارد. از آن پس، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سراسر جهان پیرامون نحوه‌ی کارکرد این ژن در شکل‌گیری سرطان روده نظریه‌های متعددی ارائه کردند.
دکتر «دیوید جونز» از دانشگاه یوتا اظهار داشت: تحقیق ما اطلاعات جدیدی درباره نحوه ی کارکرد پروتئین APC در پیش‌گیری از ایجاد تومور روده را آشکار نمود. این اطلاعات جدید امکان پیدایش روش‌های درمانی و پیش‌گیری جدیدی را برای سرطان روده فراهم می‌سازد. ما می خواهیم بدانیم بلافاصله پس از جهش ژن APC چه اتفاقی می‌افتد تا از این طریق از شیوه‌ی مداخله‌ای مورد نیاز درک بهتری پیدا کنیم. درک مراحل اولیه شکل‌گیری تومور در مطابق ساختن روش‌های درمانی با یک جهش مشخص ژنتیکی سودمند خواهد بود.
(منبع: nhs)

استفاده از داروهای ترکیبی در درمان پولیپ‌ روده بزرگ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ