کاهش خطر ابتلا به افتادگی مثانه با تمرینات کگل

maryam01
به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک، تمرینات کگل که به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند، روش فوق‌العاده‌ای برای کاهش خطر ابتلا به پرولاپس مثانه است.

پرولاپس مثانه که به عنوان سیستوسل شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن دیواره فوقانی واژن ضعیف شده و مثانه به داخل واژن می‌افتد. استرس و فشار وارده به عضلات لگنی نقش بسزایی در افتادگی مثانه دارند. دویدن یک فعالیت استرس‌زا است. بنابراین، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از افتادگی مثانه در این حین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
علل و علائم افتادگی مثانه
زایمان، چاقی، بلند کردن اجسام سنگین، زور زدن به هنگام دفع و سرفه‌های مزمن از جمله عواملی هستند که خطر پرولاپس مثانه را افزایش می‌دهند. زنان مسن و کسانی که رحم خود را برداشته‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند. احساس پر بودن مثانه یا فشار در نواحی لگن و واژن، احساس ناراحتی به هنگام دفع، سرفه و یا بلند کردن اجسام؛ احساس پر بودن دائمی مثانه؛ احساس درد پس از ادرار کردن؛ عفونت‌های سیستم ادراری؛ و هرگونه درد و یا نشت ادرار در حین روابط جنسی از جمله علائم رایج پرولاپس مثانه هستند.
تمرینات کگل
به گزارش مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک، تمرینات کگل که به تقویت عضلات کف لگن کمک می‌کند، روش فوق‌العاده‌ای برای کاهش خطر ابتلا به پرولاپس مثانه است. این امر به ویژه در مورد زنانی صدق می‌کند که فرزندان خود را به شکل طبیعی به دنیا آورده‌اند. برای انجام تمرینات کگل، کافی است عضلات کنترل‌کننده ادرار را منقبض کنید و به مدت پنج ثانیه در این حالت بمانید. این تمرین را هر بار ۱۰ مرتبه تکرار کنید. این کار را سه بار در روز انجام دهید. سعی کنید زمان انقباضات را به ۱۰ ثانیه افزایش دهید.
(منبع: webmd)

خطرات افتادگی مثانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ