آیا تمرین مشخصی برای توقف دندان‌قروچه در خواب وجود دارد؟

maryam01
دندان‌قروچه به هنگام خواب باعث آسیب دیدن فک و گردن شده و ناراحتی‌های زیادی به دنبال دارد. استرس، اضطراب و اختلالات خواب از جمله عواملی هستند که باعث وقوع دندان‌قروچه می‌شوند.

دندان‌قروچه به هنگام خواب باعث آسیب دیدن فک و گردن شده و ناراحتی‌های زیادی به دنبال دارد. به گزارش انجمن دندان‌پزشکی آمریکا، استرس، اضطراب و اختلالات خواب از جمله عواملی هستند که باعث وقوع دندان‌قروچه می‌شوند. اگر استرس دارید، باید راهی برای آرامش پیدا کنید. برنامه‌های مدیریت استرس و اضطراب، مشاوره و ورزش نقش بسزایی در کاهش استرس دارند. سردردهای تنشی و از بین رفتن مینای دندان از بدترین عوارض دندان‌قروچه هستند.
تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی
یکی از راه‌هایی که به کاهش استرس کمک می‌کند، انجام تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی است که به اختصار PRM نامیده می‌شود. زمانی که بدن تحت فشار قرار می‌گیرد، عضلات از طریق انقباض به آن واکنش نشان می‌دهند. تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی یک رویکرد روش‌مند برای شل کردن عضلات هستند و نقش قابل توجهی در رفع تنش‌های عضلانی دارند. انجام تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی، به آرامش و تمدد اعصاب شما منجر می‌شود. توصیه می‌شود تمرینات آرام‌سازی پیش‌رونده عضلانی را در یک مکان آرام با نور کم انجام دهید تا به نتایج بهتری دست یابید.
مشاوره
صحبت کردن از مشکلات زندگی با یک پزشک متخصص به شما کمک می‌کند که سطح استرس و اضطراب روزانه را کاهش دهید. مشاوره اغلب راهکارهای مناسبی را برای غلبه بر رویدادهای استرس‌زا پیش پایتان می‌گذارد تا بتوانید با چالش‌های روزمره زندگی روبرو شوید. شرکت در جلسات مشاوره برای کسانی که با چالش‌های جدی روبرو هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشاوران به شما کمک می‌کنند که به درک بهتری از عوامل استرس‌زا در زندگی خود دست یابید.
(منبع: mayoclinic)

آیا یوگا می‌تواند باعث درمان دندان قروچه در خواب شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ