درمان قطع قاعدگی در ورزشکاران

maryam01
هر زن ورزشکاری که قاعدگی‌اش دچار توقف می‌شود٬ باید نسبت به سلامتی خود نگران باشد. قطع قاعدگی در واقع بخش طبیعی ورزش محسوب نمی‌شود.

هر زن ورزشکاری که قاعدگی‌اش دچار توقف می‌شود٬ باید نسبت به سلامتی خود نگران باشد. قطع قاعدگی در واقع بخش طبیعی ورزش محسوب نمی‌شود. این اختلال٬ خطرناک و مضر است. اگر دچار قطع قاعدگی شده‌اید٬ بهتر است با رعایت راهکارهای زیر سعی کنید دوباره به چرخه‌ی قاعدگی خود بازگردید:
-کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی میزان تمرینات
-افزایش مصرف کالری بین ۱۰ تا ۱۵ درصد
-افزایش مصرف کلسیم
-ملاقات با پزشک٬ متخصص غذایی یا مربی شخصی
زنانی که تلاش می‌کنند تا بر قطع قاعدگی غلبه کنند باید بین ۲ تا ۵ پوند وزن خود را افزایش دهند. از آنجایی که تصویر بدن و مسائل مرتبط با وزن اغلب بخشی از این اختلال محسوب می‌شود٬ برای این ورزشکاران بسیار مهم است تا با یک روانشناس که در زمینه‌ی اختلالات غذایی ورزشکاران تخصص دارد در ارتباط باشند.
اگر ورزشکاری هستید که دچار قطع قاعدگی شده‌اید٬ پزشک شما آزمایش‌های متعددی برای یافتن علت توقف قاعدگیتان انجام می‌دهد. در وقع او به طور کامل سابقه‌ی پزشکی شما را بررسی کرده و آزمایش فیزیکی و تست خون برایتان تجویز می‌کند. درباره‌ی برنامه‌ی ورزشی و عادات غذاخوردن هم از شما سؤاهایی پرسیده تا اطلاعاتی درباره‌ی اختلالات غذایی مانند کم‌اشتهایی عصبی٬ جوع (پرخوری عصبی) و یا اعتیاد غذایی به دست بیاورد. احتمال دارد از شما بخواهد که از شدت و مدت زمان تمرین‌های خود کم کرده و میزان مصرف کلسیم و کالری‌هایتان را افزایش دهید. به زنانی که دچار قطع قاعدگی هستند توصیه می‌شود تا حداقل ۱۵۰۰ میلی‌گرم به طور روزانه کلسیم مصرف کنند. اگر بعد از گذشت شش ماه از تغییر رژیم غذایی و تمرینات٬ چرخه‌ی قاعدگی شما آغاز نشد٬ پزشک به شما مصرف قرص‌های ضدبارداری یا جایگزینی هورمونی را توصیه می‌کند.
(منبع: mayoclinic)

راهکارهای غذایی برای زنان مبتلا به آمنوره

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ