بهترین اسنک‌ها برای تامین انرژی پیش از تمرینات ورزشی

مهرناز زاوه
مصرف اسنک‌ها قبل از هر فعالیتی بسیار مهم است. در واقع اسنک به شما کمک می‌کند تا بدنتان هر آنچه را که لازم است به دست آورده تا بتواند انرژی و سوخت لازم برای فعالیت‌های مختلف را داشته باشید.

مهم نیست که چه زمانی ورش می‌کنید؛ صبح، وقت استراحت ناهار یا شب. مصرف اسنک‌ها قبل از هر فعالیتی بسیار مهم است. در واقع اسنک به شما کمک می‌کند تا بدنتان هر آنچه را که لازم است به دست آورده تا بتواند انرژی و سوخت لازم برای فعالیت‌های مختلف را داشته باشید. بهترین اسنک‌ها قبل از انجام فعالیت‌های ورزشی باید حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و میزان کمی چربی باشد. در شرایطی که پروتئین برای ساختن عضلات و تقویت و ترمیم آنها بعد از ورزش بسیار مهم است، کربوهیدرات به شما انرژی خواهد داد تا بتوانید در وهله‌ی اول از عضلاتتان کار بکشید. در اینجا به چندتا از این اسنک‌ها اشاره می‌کنیم:
۱.نان تست با گندم همراه با آجیل یا موز یا دارچین
یک تکه نان تست با کمی بادام زمینی، مغز بادام با کره‌ی مغز آفتابگردان را برداشته و با تکه‌های موز بپوشانید و رویش دارچین بریزید. این اسنک کربوهیدرات زیادی داشته و به راحتی هضم می‌شود و سطح پتاسیم بدنتان را افزایش می‌دهد.


۲.تکه‌های سیب و کره‌ بادام زمینی با ماست
سعی کنید وانیل غیرچرب را با ماست یونانی همراه با بادام زمینی یا کره بادام زمینی مخلوط کرده تا حالت خمیری پیدا کند، بعد تکه‌های سیب را به آن اضافه کنید.


۳.غلات برای سلامت قلب
برای خودتان در یک ظرف مقداری غلات کامل ریخته و آن را با بلغور جو دوسر خام، بادام‌های ریز شده و خرمای تکه تکه شده مخلوط کنید. می‌توانید شیرکم چرب یا شیر بادام هم روی آن بریزید.
۴.ساندویچ حاوی پروتئین کم چرب با نان گندمی
برای خودتان ساندویچی با مرغ، بوقلمون یا بیف کم چرب برشته درست کنید و سعی کنید نانتان یک نان گندمی باشد. این ساندویچ، ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین است.


۵.اسموتی
بهترین نکته درباره‌ی اسموتی‌ها این است که قابل حمل بوده و خودتان هم می‌توانید آن را درست کنید. مقداری میوه‌ی بریده شده را با ماست یونانی و کمی گرانولا و جو دوسر برای کامل‌تر شدن اسموتیتان قاطی کنید. می‌توانید مقداری پودر پروتئین، کلم یا کره‌ بادام زمینی هم به آن بیافزایید.
(منبع: webmd)

چگونه در طول شب وزن کم کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ