نخ دندان کشیدن ممنوع!

sara66
اغلب افراد نامنظم و به شیوه نادرست از این وسیله استفاده می‌کنند و با زخم کردن لثه‌های‌شان هنگام استفاده از آن، زمینه را برای آلوده شدن لثه‌های خود و البته به عفونت و مشکلات دیگر فراهم می‌کنند.

تاثیر منفی نخ دندان بر سلامت لثه

نخ دندان کشیدن ممنوع!

به گزارش الو دکتر به نقل از مجله سیب سبز، ترس از باز شدن پای‌تان به مطب دندانپزشکان می‌تواند شما را دست به دامان هر روشی برای محافظت از دندان‌های‌تان کند، اما اگر نخ‌دندان کشیدن را به‌عنوان یکی از این روش‌ها انتخاب کرده‌اید، خبر خوبی برای‌تان نداریم. درحالی که اغلب افراد تصور می‌کنند با این کار کمک بزرگی به سلامت دندان‌های خود می‌کنند، بررسی‌ها از تاثیرات منفی استفاده از نخ دندان برای سلامت لثه‌ها خبر می‌دهند. به نوشته ساینس‌دیلی، محققان می‌گویند اغلب افراد نامنظم و به شیوه نادرست از این وسیله استفاده می‌کنند و با زخم کردن لثه‌های‌شان هنگام استفاده از آن، زمینه را برای آلوده شدن لثه‌های خود و البته به عفونت و مشکلات دیگر فراهم می‌کنند. به گفته آنها چنین اشتباهاتی می‌تواند احتمال ابتلا به بیماریهای لثه را بیشتر کند و خیلی زودتر از آنچه انتظار دارید شما را نیازمند درمان‌های دندانپزشکی کند.

 

اخبار بیشتر را می توانید در شماره 145 مجله «سیب سبز» که هم اکنون روی کیوسک است بخوانید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
اسماعیل عبدالله زاده

اسماعیل عبدالله زاده

1396-01-31 - 18:00 پاسخ

با سلام.محققان گفته اند نخ دندان کشیدن نامنظم و به شیوه ی اشتباه باعث بیماری لثه میشود و به لحاظ علمی و منطقی تاثیر مثبت آن در صورتیکه منظم و اصولی استفاده شود قابل انکار نیست.

لیلی

لیلی

1394-09-21 - 14:34 پاسخ

سلام۰اگه نخ دندان بکشیم لثه زخم نشودبازنخ دندان ضرردارد؟

سینا

سینا

1394-09-21 - 01:32 پاسخ

از نظر دکترا اب خوردنم ی ضررایی داره ی جا می گفت اکسیژن هوا هم مضره باعث پیری می شه

داریوش

داریوش

1394-08-30 - 19:51 پاسخ

خوب اگه نخ دندون بکشیم و لثه خونی نشد چی؟