تاثیر نوشیدن قهوه در دوران بارداری بر ضریب هوشی کودکان

مهرناز زاوه
دوست‌داران قهوه خوشحال باشند! اگر نگران عوارض نوشیدن قهوه در دوران بارداری هستید، باید بدانید که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

دوست‌داران قهوه خوشحال باشند! اگر نگران عوارض نوشیدن قهوه در دوران بارداری هستید، باید بدانید که دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه در دوران بارداری تاثیری بر ضریب هوشی کودکان در سنین بالاتر نمی‌گذارد. محققان موسسه تحقیقاتی نیشن‌واید در یکی از نخستین مطالعاتی که درباره تاثیر مصرف کافئین در دوران بارداری بر ضریب هوشی کودکان به انجام رسیده است، دریافتند که مصرف کافئین تاثیری بر ضریب هوشی کودکان نداشته و باعث بروز مشکلات رفتاری در آنها نمی‌شود.
به گفته محقق ارشد، مارک ای. کلبانوف، شواهد چندانی در راستای ارتباط مصرف کافئین در دوران بارداری با بروز مشکلات رفتاری در کودکان ۴ تا ۷ سال وجود ندارد. سارا کیم که کلبانوف را در این مطالعه همراهی می‌کرد، در این باره گفته است: «بر اساس نتایج به دست آمده، زنان بارداری که روزانه ۱ تا ۲ فنجان قهوه می‌نوشند، نباید نگران عوارض مصرف کافئین برای کودک خود باشند». این مطالعه در مجله اپیدمیولوژی آمریکا منتشر شده است.
(منبع: NHS)

با انجام یک تست ساده از ضریب هوشی فرزندانتان مطلع شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ