زندگی زناشویی و ازدواج، عامل ارتقای سلامت روانی زنان

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد زندگی در کنار هم یا ازدواج باعث می‌شود که سلامت احساسی و عاطفی افراد جوان خصوصا زنان افزایش یابد.

تحقیقات نشان می‌دهد زندگی در کنار هم یا ازدواج باعث می‌شود که سلامت احساسی و عاطفی افراد جوان خصوصا زنان افزایش یابد. محققان در تحقیقات خود دریافته‌اند که زنان جوان مجرد وقتی با فرد دیگری زندگی کرده یا برای اولین بار ازدواج می‌کنند، سلامت احساسی و عاطفی‌شان ارتقا می‌یابد. برای مردان، ازدواج کلید بهبود سلامت عاطفی محسوب می‌شود.
در بخشی از این تحقیقات آمده است که وقتی قرار است زن و مردی برای دومین بار عشق را بیابند، زمانی که با هم زندگی کرده یا ازدواج می‌کنند سلامت عاطفی‌شان بیشتر می‌شود. از اوائل دهه ی ۹۰ میلادی، ازدواج کردن تغییر عاطفی زیادی در افراد نسبت به زندگی با فرد دیگری به جا گذاشت. این یافته‌ها نشان می‌دهد که زندگی با هم به مانند آنچه که نسل‌های قبل انجام می‌دادند، نشان بد محسوب نمی‌شود. امروز، حدود دوسومِ زوج‌ها پیش از ازدواج با هم زندگی می‌کنند. در یک زمان، ازدواج در قالب تنها راه برای زوج‌های جوان به منظور حمایت اجتماعی و همنشینی و همدم بودن مطرح می‌شود که برای سلامت احساسی و عاطفی اهمیت فراوانی دارد.
محققان دریافته‌اند که ازدواج الزاما به معنای از بین رفتن مزایای زندگی با هم (پیش از ازدواج) نیست، بلکه به نوعی باعث بهبود و افزایش سلامت عاطفی دو طرف هم می‌شود. 
(منبع: medicaldaily)

ارتباط ازدواج با شانس زنده ماندن پس از جراحی قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ