رشد موهای زیرپوستی ناحیه تناسلی خانم ها؛ علل، درمان و پیشگیری

alikarimi55
آیا می دانستید که موهای زیرپوستی در ناحیه واژینال شما می تواند به شما آسیب وارد کند؟ آیا می دانستید که آن ها یک دلیل مشترک هستند که باعث از بین رفتن مو می شود؟ این راهنمای سریع فلو را بخوانید و علل رشد موهای زیرپوستی زن، درمان آن و جلوگیری از آن را یاد […]

آیا می دانستید که موهای زیرپوستی در ناحیه واژینال شما می تواند به شما آسیب وارد کند؟ آیا می دانستید که آن ها یک دلیل مشترک هستند که باعث از بین رفتن مو می شود؟ این راهنمای سریع فلو را بخوانید و علل رشد موهای زیرپوستی زن، درمان آن و جلوگیری از آن را یاد بگیرید.

موهای زیرپوستی ناحیه تناسلی چه چیزی هستند؟

موهای زیرپوستی به ویژه هنگامی که در ناحیه واژن شما ظاهر می شوند، دردناک و خارش دار هستند. اما آن ها دقیقا چه هستند؟

یک مو موهای زیرپوستی در ناحیه واژینال زمانی اتفاق می افتد که نوک یک موی معمولی به زیر پوست در ریشه باز می گردد. به جای رشد به سطح، مو به خاطر اصلاح، وکس و یا پاک سازی به پوست باز نمی گردد. زمانی که موهای زیرپوستی رشد می کند، ممکن است به برجستگی صورتی دردناک تبدیل شوند. هم چنین ممکن است درد یا خارش در اطراف ناحیه را تجربه کنید. علی رغم ظاهر غیر جذاب، بی ضرر هستند و معمولا بدون درمان از بین می روند.

دلایل ایجاد موهای زیرپوستی در ناحیه تناسلی خانم ها

ساختار مو و جهت رشد، عواملی هستند که در توسعه موهای زیرپوستی نقش دارند. با این که در هر کس می تواند موهای زیرپوستی در ناحیه واژینال ایجاد شود، اما در میان افراد با موهای مجعد شایع تر است. این به این دلیل است که موهای مجعد به احتمال بیشتری در اطراف خود جمع می شوند و به پوست شما باز می گردند.

شما ممکن است موی زیرپوستی داشته باشید اگر:

  • موهای خود را اصلاح کنید: با اصلاح موهای خود، دارید لبه های تیزی درست می کنید که می تواند دوباره به پوست وارد شود و شروع به رشد کند.
  • کندن موهایتان: با کشیدن موهای زیر شکمتان شما، یک قطعه مو را در زیر سطح پوست قرار می دهید.
  • موهایتان را وکس میکنید: هر فولیکول مو دارای یک ریشه است که از آن رشد می کند و این ریشه دارای یک لوله است. در داخل لوله، پوششی وجود دارد که مو را به سطح پوست هدایت می کند. هنگامی که موهایمان را میکنیم، لوله ها را به سرعت میشکنیم و با این کار، پوشش را از بین میبریم.

چگونه باید موهای زیرپوستی را درمان کنیم

در بیشتر موارد، موی موهای زیرپوستی واژن به تنهایی از بین می رود. ناحیه عفونی در ناحیه تناسلی معمولا به تنهایی و بدون هیچ گونه درمانی از بین می رود. اگر برآمدگی بیش از حد درچار خارش و یا دردآور باشد، درمان های زیادی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند التیام یابید.

توقف حذف مو

آیا موهای زیرپوستی باعث خارش و درد شدید شما می شود؟ اگر اینطور است، باید اصلاح با تیغ، اصلاح با وکس و دیگر مواد در ناحیه واژینال را کنار بگذارید. به خاطر داشته باشید که اینها دلایل اصلی برای موهای ناحیه تناسلی عفونی شده هستند. اگر موهایتان را از بین نبرید، احتمال ابتلا به عفونت پوست را نیز کاهش خواهید داد.

رتینوئید ها

متخصصان سلامت این محصول به دست آمده از ویتامین – A را به عنوان درمان برای تمام مشکلات پوستی توصیه می کنند. آن می تواند سرعت تمیز کردن سلول های پوست را افزایش دهد و به پاک سازی لکه های تیره پوست نیز کمک کند. برای خرید رتینوئید ها، شما به یک نسخه از پزشک خود نیاز خواهید داشت. اگر باردار هستید، محصول توصیه نمی شود، زیرا می تواند برای کودک خطرناک باشد.

کرم برای کاهش التهاب

برای کاهش خطر ابتلا به عفونت، طیف وسیعی از کرم ها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که منطقه خارش را تسکین دهید. پزشک شما ممکن است یکی از کرم های زیر را تجویز کند:

  • کرم ضد خارش
  • روغن فندق
  • آلوئه ورا
  • هیدروکورتیزون
  • پراکسید بنزوئیل

پاک کردن پوست مرده

هر روز، به آرامی موهای سیخ سیخی را با حرکت دایره ای به اطراف بمالید. در حمام از یک دستمال مرطوب و یا یک دستکش ضخیم استفاده کنید تا به موهای زبر و زیرپوستی کمک کنید تا به سطح باز گردند. این می تواند هر گونه سلول های مرده پوست، کثیفی، و چربی ها را حذف کند که ممکن است موهای زیرپوستی در زیر سطح گیر کند.

موها را بیرون کشید

شما می توانید با استفاده از سوزن و موچین، موهای زیرپوستی را از ناحیه واژینال پوست بیرون بکشید. از چراغ برای نوردهی نوک مو و موچین استفاده کنید تا انتهای مو را از روی پوست بکشید. مطمئن شوید که نوک موهای زیرپوستی از پوست خارج می شود. پوست خود را خیلی دستکاری نکنید چون ممکن است باعث عفونت شود.

کمپرس آب گرم

یکی دیگر از عواملی که موهای بلند زیرپوستی را از بین می برد، استفاده از کمپرس گرم بر روی منطقه است. به سادگی یک دستمال حمام تمیز بردارید، آن را زیر آب گرم قرار دهید و آن را به مدت ۳ تا ۴ دقیقه بر روی موی زیرپوستی فشار دهید. پس از خنک شدن دستمال، دوباره آن را زیر آب داغ قرار دهید. کمپرس گرم، ناحیه اطراف موهای زیرپوستی را نرم خواهد کرد و برای شما آسان تر خواهد ساخت که آن را بیرون بکشید.

بیشتر بدانید؛ از شر موهای زائد صورت خلاص شویم

عفونی شدن موهای زیرپوستی در ناحیه تناسلی

در بسیاری از موارد، یک مو زیرپوستی خودش ناپدید می شود. اگر از بین نرود، ممکن است آلوده شود. علائم عفونت شامل تیره شدن پوست و جوش های دردناک پر از چرک می شود. احتمال افزایش عفونت با خارش ناحیه حساس افزایش می یابد. اگر متوجه شدید که موهای زیرپوستی آلوده شده اند، باید به پزشک خود مراجعه کنید. آن ها ممکن است آنتی بیوتیک یا داروی متناسب با آن را تجویز کنند.

درمان های خانگی برای موهای زیرپوستی در ناحیه تناسلی

چندین روش درمانی خانگی وجود دارد که می توانید امتحان کنید. بسیاری از مردم مواد مختلفی را بر روی پوست خود قرار می دهند تا سلول های مرده پوست را کاهش دهند. این مواد ممکن است شامل:

  • شکر: یک داروی آرام بخش طبیعی که می تواند پوست را مرطوب کند و باکتری ها را بکشد. یک نصف فنجان شکر سفید و یا قهوه ای را با روغن زیتون مخلوط کنید تا یک خمیر درست کنید و آن را در حرکت دایره ای به کار ببرید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند و با آب گرم بشویید.
  • قهوه: می تواند به شما کمک کند لایه فوقانی پوست خود را بدون آسیب زدن به پوست تحتانی از بین ببرید.
  • نمک: انتخاب فوق العاده ای وقتی می خواهید تکه های خشک و پوست مرده را از بین ببرید.
  • جوش شیرین: از آن برای لایه برداری و کاهش ورم در پوست استفاده کنید. یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید، آن را در قسمت آسیب دیده به کار ببرید و با آب سرد آبکشی کنید.

چگونه از رشد موهای زیرپوستی در ناحیه تناسلی جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از موهای زیرپوستی ، هر بار که اصلاح می کنید این نکات را انجام دهید:

آماده کردن ناحیه تناسلی برای اصلاح

پیش از اصلاح ناحیه تناسلی را با آب گرم بشوئید و آبکشی کنید. حتی زمانی که در حمام هستید، می توانید اصلاح کنید. اگر موهای ناحیه تناسلی خود را اصلاح کنید در حالیکه پوست تان خشک است، می توانید شانس خود برای افزایش موهای زیرپوستی افزایش دهید. شما به سادگی نیاز دارید:

  • قبل از اصلاح با آب گرم، ۲ تا ۳ دقیقه با آب گرم بشویید.
  • کرم اصلاح خود را بمالید.
  • برای ۲ تا ۳ دقیقه صبر کنید.
  • اصلاح را شروع کنید.

از یک تیغه تک تیغ استفاده کنید

استفاده از یک تیغ تک تیغه می تواند شانس شما برای افزایش موهای زیرپوستی کاهش دهد. زمانی که از یک تیغ چند تیغه استفاده می کنید، چند بار تیغه از روی پوست شما عبور می کند و می تواند موهای زیر پوست را افزایش دهد. تیغه تک تیغه در عرض یک زاویه ملایم تر از پوست عبور می کند و به خوبی موها را از بین می برد. این باعث کاهش احتمال زیرپوستی شدن مو می شود و می تواند منجر به تحریک کم تر شود.

حذف استفاده از مواد از بین برنده مو

یک گزینه حذف مو لیزر است. این درمان می تواند پرهزینه و گاهی دردآور باشد، اما یک راه حل بلند مدت برای موی زیرپوستی در ناحیه واژینال است. مطمئن شوید که یک پزشک یا تکنسینی را انتخاب می کنید که آموزش دیده و باتجربه است. گزینه دیگر کرم های prescription است که می تواند رشد مو را کاهش دهد. این کرم ها می تواند به خصوص اگر بعد از حذف لیزری مو آن ها را استفاده می کنید مفید باشد.

الکترولیز یک راه حل ماندگار حذف مو است. این کار توسط یک متخصص انجام می شود که یک سوزن کوچک را با جریان الکتریکی در فولیکول مو قرار می دهد. شما به چندین جلسه رسیدگی به الکترولیز نیاز خواهید داشت. هر درمان می تواند به مدت ۱۵ دقیقه یا حداکثر یک ساعت طول بکشد. علاوه بر این، شما می توانید از داروهایی هم استفاده کنید که رشد مو را مهار می کنند. یکی از این داروها اسپیرونولاکتون است، یک قرص که می تواند رشد موی شما را کند و یا کاهش دهد. داروهای اضافی شامل فیناستراید، فلوتامید و سیپروترون استات است.

چه زمانی باید با یک پزشک در مورد موی زیرپوستی ناحیه تناسلی مشورت کنیم؟

اگر موهای زیرپوستی شما آلوده به نظر برسد، شما باید با پزشک خود مشورت کنید. برخی علائم عفونت عبارتند از:

  • ورم
  • جوش های پر از چرک
  • درد شدید
  • خونریزی

پزشک شما تشخیص دقیقی ارائه خواهد کرد و یک درمان مناسب برای این عفونت تجویز خواهد کرد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ