غذاهای مناسب برای تقویت سلامت و تندرستی مردان-قسمت دوم

مهرناز زاوه
بسیاری از غذاها که مورد علاقه آقایان هستند، انتخاب‌های خوبی برای سلامت آنها محسوب نمی‌شوند. با این حال یک رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی منظم می‌تواند در جلوگیری از حمله قلبی و ابتلا به سرطان که قاتلان اصلی مردان بالای ۳۵ سال هستند، بسیار موثر باشد و همچنین در اتاق خواب به کارشان بیاید.

بسیاری از غذاها که مورد علاقه آقایان هستند، انتخاب‌های خوبی برای سلامت آنها محسوب نمی‌شوند. با این حال یک رژیم غذایی سالم و فعالیت فیزیکی منظم می‌تواند در جلوگیری از حمله قلبی و ابتلا به سرطان که قاتلان اصلی مردان بالای ۳۵ سال هستند، بسیار موثر باشد و همچنین در اتاق خواب به کارشان بیاید. پزشکان معتقدند هرگونه ماده غذایی که برای سیستم قلبی عروقی مناسب است، برای عملکرد بهتر نعوظ در آنها هم می‌تواند مفید باشد. در اینجا در ادامه‌ی قسمت اول با مواد غذایی عالی برای افزایش سلامت آقایان آشنا می‌شوید.
صدف خوراکی
صدف خوراکی و سایر انواع غذاهای دریایی سرشار از روی هستند که برای قلب٬ عضلات و سیستم بازساختی بدن بسیار مفیدند. اگر میزان روی کمتر از حد عادی باشد باعث پائین آمدن میزان اسپرم و ناباروری مردان می‌شود. اگر غذای دریایی دم دست نداشتید می‌توانید از گوشت گاو٬ بوقلمون٬ مرغ٬ آجیل و میوه‌های دانه‌دار استفاده کنید که دارای روی هستند.
آووکادو
این میوه‌ی کرِمی سرشار از چربی بوده٬ اما چربی آن از نوع سالم و مفیدی بوده و چربی تک-اشباع نشده‌ی آن دشمن کلسترول بد در بدن است. در واقع می‌تواند کلسترول و کلسترول بد را در کل بدن از بین ببرد. حقه‌ی کار اینجاست که به جای چربی‌های چندگانه‌ی اشباع شده از چربی‌های تکی استفاده کنید. و سعی کنید بیشتر از ۲۵ تا ۳۵ درصد از کالری روزانه‌تان چربی مصرف نکنید. روغن زیتون و آجیل هم حاوی چربی‌های سالم هستند.
ماهی چرب
ماهی‌های چرب مانند سالمون٬ شاه ماهی و هالیبوت از دیگر منابع چربی‌های سالم هستند. آنها حاوی اسیدهای چرب امگا۳ هستند. این مواد می‌تواند از فرد در برابر بیماری‌های قلبی٬ کشنده‌ترین عامل مرگ و میر در ایالات متحده، محافظت کند. دو پرس ماهی چرب در هفته می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را کاهش دهد.
زنجبیل
برش‌هایی از این ریشه‌ی تند اغلب همراه با سوشی سرو می‌شود و یا می توان آن را به سبک آسیایی در سرخ کردن استفاده کرد. زنجبیل برای قلب بسیار مفید بوده و می‌تواند باعث کاهش التهاب در بدن شود –‌همانطور که می‌دانید وقتی تحت فشار زیادی باشید زمینه‌های بروز التهاب فراهم می‌‌شود. خوردن مرتب زنجبیل می‌تواند باعث کاهش درد ناشی از آسیب عضلات به خاطر تمرینات ورزشی شود.
شیر و ماست
مایه‌ی موجود در شیر و ماست منبع غنی لیوسین است. متخصصان توصیه می‌کنند که اگر می‌توانید ماست یونانی حاوی خامه‌ی غلیظ بخورید که معمولا مردان بیشتر آن را دوست دارند. از طرفی این ماست سرشار از پروتئین٬ پتاسیم و باکتری‌های مفیدی است که معده را سالم نگه می‌دارد.
موز
موز بیشتر به خاطر غنی بودن از پتاسیم معروف است. پتاسیم برای انقباض عضلات و سلامت استخوان بسیار مفید بوده و از طرفی می‌تواند به تنظیم فشار خون هم کمک کند. مصرف کافی و به اندازه‌ی پتاسیم به اندازه‌ی خوردن کم سدیم برای کاهش فشار خون بسیار حائز اهمیت است.
پسته
آجیل حاوی پروتئین٬ فیبر و روی است در شرایطی که می‌تواند نیاز به خوردن کرانچی و اسنک‌های نمکی را از بین ببرد. پسته سرشار از استرول‌های گیاهی است که می‌تواند باعث بهبود میزان کلسترول بدن شود. پسته را با پوست جلوی خودتان بگذارید تا برای خوردن هر دانه آن بیشتر تلاش کنید. این کار روشی سرگرم کننده برای خوردن اسنک است و شما را از خوردن زیاد و سریع کالری دور می دارد.
(منبع: webmd)

چگونه با تغذیه از سرطان آقایان جلوگیری کنیم‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ