۱۰ تغییری که پیاده روی در زندگی شما ایجاد می‌کند-قسمت اول

مهرناز زاوه
مهم نیست که وقتمان را با چرخیدن در فیس بوک می‌گذرانیم یا واقعا کار مفیدی انجام می‌دهیم، مهم این است که همه ما در طول روز زمان زیادی را روی صندلی می‌نشینیم. اگر به دنبال راهی هستید که تغییر مثبتی در زندگی و سلامت جسمی و روحی‌تان ایجاد کنید، کافی است روزی نیم ساعت پیاده روی کنید.

در حالت ایده آل همه ما می‌دانیم که ورزش روزانه برایمان مفید است، اما در واقعیت این روزها با این حجم از مشغله‌ای که در محل کار و خانه داریم انجام این کار کمی دشوار است. مهم نیست که وقتمان را با چرخیدن در فیس بوک می‌گذرانیم یا واقعا کار مفیدی انجام می‌دهیم، مهم این است که همه ما در طول روز زمان زیادی را روی صندلی می‌نشینیم. اگر به دنبال راهی هستید که تغییر مثبتی در زندگی و سلامت جسمی و روحی‌تان ایجاد کنید، کافی است روزی نیم ساعت پیاده روی کنید. مطمئن باشید همین فعالیت به ظاهر ساده می‌تواند اثرات بسیاری در کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها برایتان در پی داشته باشد. از طرفی، شروع یک روند منظم برای فعالیت‌های فیزیکی، هر چند کوتاه، می‌تواند در آینده به ایجاد انگیزه برای تمرینات بیشتر بیانجامد. در اینجا با اثرات اعجاب انگیز پیاده روی بر زندگی‌تان آشنا می‌شوید.
۱-وضوح ذهنی و تعادل عاطفی
وقتی بدون دلیل احساس بدی دارید، آسان‌ترین راه ممکن این است که برای پیاده روی بیرون بروید. پیاده روی در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه تمرکز شما را برگردانده و احساسات منفی را از شما دور خواهد کرد. این ورزش به شما یاد می‌دهد که هیچ چیز ارزش استرس و تنش را ندارد. وقتی به پیاده روی می‌روید، می‌توانید مشکلات خود را حل کنید، بدون آنکه مانعی در برابر خود احساس کنید.
۲-خلاقیت
ذهن انسان به هنگام پیاده روی به استراحت می‌پردازد. بنابراین، اگر در تنظیم برنامه ورزشی جدید خود به مشکل برخورده‌اید، بهتر است کفش‌های پیاده روی خود را بپوشید و بیرون بروید. پیاده روی در افکار شما جرقه ایجاد خواهد کرد و کمک می‌کند که ایده‌های دور از دسترس به ذهن‌تان خطور کنند.
۳-بهبودی
وقتی به لحاظ جسمانی ناخوش هستید، ممکن است به فعالیت‌های جسمانی نه بگویید. اما کافی است به پیاده روی بروید و از نتایج شگفت انگیز آن بهره‌مند شوید. پیاده روی شادابی و طراوت را به شما هدیه می‌دهد. به علاوه، ۴۰ دقیقه پیاده روی به شما کمک می کند که به اندازه ۲۵ دقیقه دویدن، کالری بسوزانید.
۴-مردم
اگر برای پیاده روی بیرون بروید، می‌توانید با افراد جالب توجهی آشنا شوید که مثل شما در مکان‌های مختلف در حال پیاده روی هستند. بسیاری از افراد حین پیاده روی با کسانی آشنا می‌شوند که اشتراکات زیادی با آنها دارند؛ افرادی که به تدریج به یکی از بهترین دوستان و یا مهم‌ترین اشخاص زندگی ایشان بدل می‌شوند. 
(منبع: prevention)

رایج‌ترین دردهای ناشی از پیاده‌روی و روش‌های مقابله با آنها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ