۸ چیزی که نباید در رستوران به آن دست بزنید-قسمت اول

مهرناز زاوه
ظاهر بعضی رستوران‌ها می‌تواند فریبنده باشد، پس آنچه می‌بینید لزوما همان چیزی نیست که تصورش را می‌کنید. ظاهر آراسته و تر و تمیز پیشخدمت‌ها و شیشه میز که برق می‌زند باعث می‌شود که فکرش را هم نکنید که بعضی وسایل آن رستوران تا چه حد می‌تواند حاوی میکروب باشد.

غذا خوردن در رستوران را دوست دارید؟ باید بدانید در این مورد تنها نیستید. طبق آماری که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، ۶۰ درصد از امریکایی‌ها حداقل هفته‌ای یک بار در رستوران غذا می‌خورند. غذا خوردن در رستوران می‌تواند گزینه‌ای آسان و لذت‌بخش باشد؛ خصوصا برای خانم‌هایی که از آشپزی روزانه خسته‌اند. اما باید ببینید آیا آمادگی این را دارید که همراه سیب زمینی سرخ کرده، میکروب‌ها را هم نوش جان کنید؟ ظاهر بعضی رستوران‌ها می‌تواند فریبنده باشد، پس آنچه می‌بینید لزوما همان چیزی نیست که تصورش را می‌کنید. ظاهر آراسته و تر و تمیز پیشخدمت‌ها و شیشه میز که برق می‌زند باعث می‌شود که فکرش را هم نکنید که بعضی وسایل آن رستوران تا چه حد می‌تواند حاوی میکروب باشد. در اینجا هشت چیزی که در رستوران هرگز نباید به آنها دست بزنید آورده‌ایم.
۱.سرویس بهداشتی
بدیهی است، اما تمیز بودن سرویس بهداشتی نمایانگر تمیزی سایر بخش‌های یک رستوران است. قبل از خروج از سرویس به دستورالعمل الصاق شده روی در توجه کنید. به علاوه می‌توانید از حس بویایی خود نیز کمک بگیرید. اگر بوی بدی استشمام می‌کنید، دست‌های خود را با آب و صابون شسته و با یک حوله تمیز خشک‌شان کنید. بهتر است برای باز کردن در سرویس از دستمال توالت استفاده کنید و قبل از نشستن پشت میز دست‌های خود را به یک ضد‌عفونی‌کننده مناسب آغشته کنید. چون افرادی که ناخوش هستند، اغلب در سرویس‌های بهداشتی بالا می‌آورند و بدون آنکه دست‌های خود را بشویند، از آن خارج می‌شوند.


۲.بوفه
بوفه‌ها یکی از کثیف‌ترین بخش‌های یک رستوران هستند. بنابراین، بهتر است تا حد امکان در بوفه‌ها و بار رستوران‌ها غذا نخورید. هیچ تضمینی وجود ندارد که مواد غذایی در دمای مناسب نگهداری شوند. گاها مواد غذایی باقی مانده در ظروف مواد غذایی تازه ریخته می‌شوند. از ظروف مواد غذایی نیز به طور معمول دائما استفاده می‌شود. این عوامل باعث انتقال باکتری به مواد غذایی شده و تمام ظروف غذا را آلوده می‌کنند.

۳.سینی غذا
سینی‌های غذا در رستوران‌ها به ندرت تمیز می‌شوند. اگر هم قرار بر این باشد که تمیز شوند، این کار با یک تکه پارچه کهنه انجام می‌گیرد. بنابراین، تا حد امکان از دست زدن به سینی غذا خودداری کنید. اگر برای غذا خوردن به فست فود می‌روید، بهتر است قبل از دست زدن به غذا از یک ضد‌عفونی‌کننده استفاده کنید.


۴.بطری سس گوجه فرنگی و جای نمک و فلفل
این وسایل به احتمال قوی هرگز تمیز نمی‌شوند. یا اینکه حداکثر با همان پارچه‌ای که برای میز و صندلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمیز می‌شوند. پارچه‌ای که به احتمال زیاد در سطلی با آب کثیف شستشو داده می‌شود. به علاوه، هیچ وقت نمی‌دانید چه کسی قبل از شما به این وسایل دست زده است. بنابراین، قبل از استفاده از سس گوجه فرنگی از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده خود استفاده کنید.
(منبع: dailymail)

آلودگی آب‌معدنی باسلامت‌تان چه‌می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
شایگان

شایگان

1394-10-22 - 08:11 پاسخ

هیچی بفرمائید رستوران نرید وبس!!!!!!!!!

rozina

rozina

1394-10-20 - 06:30 پاسخ

سلام. موارد ذکر شده 4 تا بود نه 8 تا که در تیتر نوشته اید