واکنش پوستی شدید دختر مبتلا به اگزما پس از قطع مصرف داروی استروئیدی+عکس

مهرناز زاوه
خانم کارا وارِد ۲۸ ساله زمانی که شش ساله بود دچار اگزمای پوستی شد و از آن زمان از یک داروی استروئیدی ضدالتهاب استفاده می‌کرد. اما زمانی که مصرف این دارو را قطع کرد پوستش شروع کرد به سوزش و با کوچک‌ترین تماس پوسته-پوسته می‌شد.

خانم کارا وارِد ۲۸ ساله زمانی که شش ساله بود دچار اگزمای پوستی شد و از آن زمان از یک داروی استروئیدی ضدالتهاب استفاده می‌کرد. اما زمانی که مصرف این دارو را قطع کرد پوستش شروع کرد به سوزش و با کوچک‌ترین تماس پوسته-پوسته می‌شد. پزشکان تشخیص دادند که او دچار سندرم پوست قرمز شده که واکنشی حاد و شدید است که بعد از آنکه استفاده از آن کرم را قطع کرد به آن دچار شد.
او دو سال با درد غیرقابل تحملی این بیماری را تحمل کرد و به خاطر خارش شدید و چرک و زخم‌های شدیدی که داشت شب‌های زیادی را نخوابید. او بعضی شب‌ها بیشتر از یک ساعت نمی‌توانست بخوابد و اغلب از خانه بیرون نمی‌رفت مگر آنکه تصمیم داشت به دکتر یا کتابخانه برود. 

  
خودش می‌گوید: پوست من به کرم‌های استروئیدی اعتیاد پیدا کرده بود و این به خاطر استفاده‌ی مداوم از آن و مزیت‌های ویژه‌اش بود. من درباره‌ی عوارض جانبی قطع مصرف این کرم‌ها مطالبی خوانده بودم و می‌دانستم که چند سال طول می‌کشد تا پوستم به حالت عادی برگردد.


ظرف سه هفته بعد از قطع مصرف این کرم علائم غیرعادی پوستی او شروع شد و شدیدا آزارش داد و او را مجبور کرد تا شغلش را رها کند. بعد از تحمل دو سال مشکلات شدید پوستی خانم وارد متوجه شد که پوستش رفته رفته در حال بهبودی است. خوشبختانه در حال حاضر علائم بیماری بسیار کم و قابل کنترل شده و او خلاصه توانست به روال زندگی عادی بازگردد.
(منبع: dailymail)

پوست دختر مبتلا به اگزما، به خاطر واکنش وحشتناک به دارو شبیه خرچنگ دریایی شد+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ