اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد-قسمت اول

مهرناز زاوه
اکثر خانم‌ها با بالا رفتن سن، لوازم آرایشی و لباس‌های خود را به روز نمی‌کنند و این یک اشتباه بزرگ است. چرا که محصولات و چیزهایی که زمانی برایشان بهترین گزینه بوده می‌تواند به ناگهان سنشان را بالاتر نشان دهد.

انتخاب شما در زمینه‌ی نوع لباس پوشیدن و استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند باعث پررنگ شدن ویژگی‌های شما شده و بهترین آنها را متجلی سازد و شما را سرشار از زندگی و طراوت نشان دهد. اما گاهی هم این ویژگی‌ها می‌تواند نتیجه‌ی معکوس به دنبال داشته باشد. اکثر خانم‌ها با بالا رفتن سن، لوازم آرایشی و لباس‌های خود را به روز نمی‌کنند و این یک اشتباه بزرگ است. چرا که محصولات و چیزهایی که زمانی برایشان بهترین گزینه بوده می‌تواند به ناگهان سنشان را بالاتر نشان دهد. در اینجا به چند اشتباه رایج در ارتباط با استفاده از لوازم آرایشی اشاره می‌کنیم و به ذکر توصیه‌های ضدسالخوردگی می‌پردازیم که با رعایت آنها ظاهری جوان‌تر و سرزنده‌تر خواهید داشت.
لباس پوشیدن افراطی بر اساس آخرین مُد
شما نمی‌توانید تمام لباس‌های به‌روزی را که خریده‌اید برای همیشه و در همه زمان بپوشید. به جای خرج پول خود برای لباس‌هایی که تاریخ انقضایشان با فصل جدید به سر می‌آید، سعی کنید به دنبال الگوهای کلاسیک و پرمایه‌ای باشید که در هر زمانی زیبایی خود را دارند. اگر می‌خواهید با مد روز پیش بروید به دنبال این گزینه‌ها باشید: چرم، الگوهای نظامی، الگوهای گلدار تیره و لباس‌هایی با برش‌های باریک‌تر مانند شلوارهای دست‌دوخت و دامن پنسیل.
حس نوستالژیک نسبت به لباس‌ها
برخی افراد عادت دارند لباس‌هایی را که دیگر اندازه‌شان نیست نگه دارند. بعضی از آنها خیلی بزرگ یا شکل جعبه هستند؛ و برخی دیگر آنقدر کوچک‌اند که دکمه‌هایشان را به زحمت می‌توان بست. اما آنها را نگه می‌دارند، گاهی به این خاطر که پول زیادی صرف خرید آن کرده‌اند و گاهی به خاطر ارزش معنوی آنها. توصیه می‌شود که در صورت امکان بدهید یک خیاط این لباس‌ها را اندازه تن شما بدوزد تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری آنها را بپوشید. در غیر این صورت لباس‌های قدیمی‌تان را به یک نیازمند اهدا کنید.
بلند کردن زیاد موها
با بالا رفتن سن و شل شدن چربی‌ها روی صورت، موهای خیلی بلند می‌تواند سن شما را بیشتر از آنچه هست نشان دهد. اما کوتاه کردن موها متناسب با صورتتان و سایر اعضای بدن باعث می‌شود که صورتتان گردتر و جوان‌تر به نظر بیاید.
استفاده از خط چشم خیلی سیاه
آرایش چشم‌های تیره و پرشور بسیار دشوار است و در بسیاری از زنان با بالا رفتن سن، میزان جذابیت آن کمتر و کمتر خواهد شد. باید بدانید که مژه‌ها با بالا رفتن سن، نازک‌تر شده و برخی زنان برای جبران این مسئله، گاهی مواد آرایشی زیادی روی آن می‌مالند. اما این کار تنها باعث جلب توجه دیگران به چین و چروک‌های دور چشم می‌شود. به جای استفاده از خط چشم سیاه، از خاکستری یا قهوه‌ای تیره استفاده کنید. از خط چشم‌های مایع هم اجتناب کنید، چون زیاد از حد سنگین‌اند، به جای آن از یک مداد نرم استفاده کنید.
منبع: health

اشتباهات رایج که مانع از داشتن موهای سالم می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ