اشتباهات رایج آریش و مُد که شما را مسن‌تر نشان می‌دهد-قسمت دوم

مهرناز زاوه
لبی که رژ لب به خوبی رویش کشیده شده باشد می‌تواند بیشتر به چشم بیاید، اما رژی که خیلی تیره باشد (یا خیلی روشن) تنها باعث خنده‌ی دیگران می‌شود.

در ادامه‌ی قسمت اول به چند اشتباه رایج در ارتباط با استفاده از لوازم آرایشی اشاره می کنیم و به ذکر توصیه های ضدسالخوردگی می پردازیم که با رعایت آنها ظاهری جوان‌تر و سرزنده‌تر خواهید داشت.
برنزه کردن
دراز کشیدن زیر آفتاب و برنزه کردن می‌تواند به طور موقت، پوست براق و جوانی به شما بدهد، اما در واقعیت این کوتاه‌ترین مسیر به سمت سالخوردگی زودهنگام است. پرتوهای فرابنفش خورشید باعث تخریب سطوح سلولی پوست شده و فیبرهای کلاژن را که به پوست کمک می‌کنند تا انعطاف‌پذیری و شکل ظاهری خود را حفظ کنند از بین می‌برد. بنابراین باید سعی کنید که هر روز از کرم ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنید.
نادیده گرفتن دست‌ها و گردن
البته باید به خاطر داشته باشید که حتی اگر هر روز از کرم ضدآفتاب روی صورتتان استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که سایر نقاط بدن خود را نادیده بگیرید. دست‌ها، گردن و سینه‌ی شما هم به طور روزانه در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و اغلب زنان این بخش‌ها را فراموش می‌کنند. در حالی که همیشه در این مناطق، لکه‌های قهوه‌ای و چین و چروک‌های زیادی می‌بینیم. در کنار استفاده از ضدآفتاب مناسب، پیشنهاد می‌شود از یک مرطوب کننده هم استفاده کنید تا پوستتان را نرم و صاف کند.
پوشیدن لباس‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد
افراط در هر چیزی، چه خیلی تنگ و چه شل یا خیلی کوتاه یا خیلی بلند، می‌تواند دید منفی در دیگران ایجاد کند، خصوصا اگر با آن راحت نباشید یا وقتی آن را می‌پوشید نسبت به این مسئله آگاه باشید. مثلا اگر ۸۰ ساله هستید و یک دامن کوتاه پلنگی پوشیده‌اید و احساسی عالی دارید، پس حتما همین‌طور خواهد بود. اما اگر آن را پوشیده‌اید تنها به این دلیل که این لباس می‌تواند شما را جوان‌تر کند، و این حقیقت را نزد خود انکار می‌کنید که با پوشیدن آن اندام‌هایتان بیرون می‌زند، پس بدانید که دیگران هم تنها همین جنبه را می‌بینند.
یک کمربند جدید
برای لباس‌های آزادتر که می‌تواند راحت باشد و در عین حال زیاد هم گشاد نباشد، سعی کنید از یک کمربند مناسب استفاده کنید. کمربندی انتخاب کنید که شما را کمی لاغرتر می‌کند یا کمربندی که رنگش با لباستان مغایر است تا کمرتان را باریک تر نشان دهد.
رژ لب تیره
لبی که رژ لب به خوبی رویش کشیده شده باشد می‌تواند بیشتر به چشم بیاید، اما رژی که خیلی تیره باشد (یا خیلی روشن) تنها باعث خنده‌ی دیگران می‌شود. سعی کنید رنگ رژ را کمی کم‌رنگ‌تر از رنگ سایه انتخاب کنید و در آخر از برق لب استفاده کنید تا ظاهر جوان‌تری داشته باشید. 
استفاده از کرم‌های آرایشی زیاد
راه حل پوشاندن خط و خطوط ریز پوستی این نیست که همیشه آن را با آرایش زیاد بپوشانید، در واقع اگر از کرم‌های آرایشی زیاد استفاده کنید ممکن است در این چروک‌ها نفوذ کرده و جزوی از آن شوند و بیشتر به چشم بیایند. باید سعی کنید کرم آرایشتان همرنگ پوستتان باشد که البته باید با بالا رفتن سن تغییر یابد.
منبع: health

اشتباهات رایج که هنگام آرایش ناخن‌ها انجام می‌دهید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ