روش‌هایی برای آب کردن شکم در ۲۴ ساعت-قسمت سوم

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اضافه وزن دارند میزان باکتری‌های مضر در شکم آنها بیشتر است. برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌هایی که منجر به چاقی می‌شوند٬ باید سعی کنید انواع غذاهایی را مصرف کنید که پشتیبانِ باکتری‌های مفید در بدن هستند.

در قسمت اول و دوم با روش‌هایی برای متعادل کردن سیستم هاضمه بدن و افزایش فعالیت متابولیسم آشنا شدید. در اینجا به روش‌های دیگری اشاره می‌کنیم که حتما برایتان کارساز خواهد بود.
۱۲.سعی کنید فقط چای یا آب بنوشید
هرچقدر هم که عاشق مزایای قهوه باشید و از سودا متنفر٬ زمانی که صحبت آب کردن شکم در کوتاهترین زمان در میان باشد٬ هر دوی آنها گزینه‌های نامناسب و مضری محسوب می‌شوند. مایعات٬ خصوصا آب برای یک هاضمه‌ی مناسب و متعادل٬ گزینه‌ی مطلوبی هستند. مصرف نوشابه‌هایی که سرشار از قند یا کافئین هستند نه تنها باعث کم آبی بدن می‌شود٬ بلکه در برخی موارد می‌تواند میزان مصرف کالری را افزایش دهد.
۱۳.سعی کنید هیچ غذای چربی نخورید
غذاهای سرشار از چربی می‌توانند باعث برهم خوردن فعالیت گوارشی شما شوند. در شرایطی که برخی چربی‌ها مانند امگا۳ موجود در ماهی و آجیل برای معده شما مفیدند٬ اما این چربی‌ها به همین شکل٬ بر کل بدن شما تأثیر نمی‌گذارند. فست فودها حاوی میزان بالایی چربی‌های ناسالم و مضر مانند چربی‌های اشباع شده و اسیدهای چرب هستند که منجر به بروز واکنش های التهابی در بدن می‌شوند.
۱۴.قدم زدن را فراموش نکنید
به جای لم دادن روی مبل بعد از صرف شام٬ سعی کنید از خانه بزنید بیرون و حدود ۱۵ دقیقه قدم بزنید. وقتی احساس سنگینی می‌کنید یا فکر می‌کنید شکمتان باد کرده٬ این حرکت می‌تواند تأثیر بسزایی در از بین بردن آن داشته باشد. اگر به کرات دچار یبوست می‌شوید٬ سعی کنید پیاده روی شبانه را در برنامه‌تان بگنجانید.
۱۵.نوشیدن چای زنجبیل 
التهاب اغلب به واسطه خوردن غذاهای تند٬ لبنیات و مواد افزودنی شیمیایی رخ می‌دهد و منجر به تورم شکم می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که زنجبیل از دیرباز برای کاهش درد معده٬ و مسدود کردن بسیاری از ژن‌ها و آنزیم‌ها در بدن استفاده می‌شده که به افزایش تورم شکم و در نتیجه التهاب می‌انجامد. اگر عادت به نوشیدن چای دارید٬ سعی کنید چایی بخورید که از دارچین٬ هل٬ شب بو و زنجبیل درست شده باشد.
۱۶.مصرف لبنیات را متوقف کنید
لبنیات می‌تواند برای شکمتان بسیار دردسرساز باشد چرا که بسیاری از افراد بزرگسال به طور طبیعی با بالا رفتن سن٬ میزان تولید آنزیم‌های لازم برای هضم غذا مانند لاکتاز در آنها کمتر می‌شود. اگر به طور مرتب از محصولات لبنی استفاده می‌کنید٬ سعی کنید چند روز آن را قطع کنید و ببینید بدنتان چه واکنشی نشان می‌دهد.
۱۷.به بدن خود باکتری بدهید
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که اضافه وزن دارند میزان باکتری‌های مضر در شکم آنها بیشتر است. برای جلوگیری از فعالیت باکتری‌هایی که منجر به چاقی می‌شوند٬ باید سعی کنید انواع غذاهایی را مصرف کنید که پشتیبانِ باکتری‌های مفید در بدن هستند. این نوع باکتری را می‌توان در شکم افراد لاغر یافت. کفیر و کومبوجا و گوشت با استخوان نمونه‌های خوبی از غذاهای سرشار از پروبیوتیک هستند که به کاهش وزنتان کمک می‌کنند.
منبع: eatthis

با رژیم لاغری هفت خورش، معجزه را به چشم‌تان ببینید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ